اونس طلا2319.21
مظنه15,401,000
18 گرم3,555,300
ارزش سکه34,698,453
قدیم (بهار)39,500,000
جدید (امامی)42,400,000
نیم25,000,000
ربع15,100,000

قیمت طلا این هفته با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار نشان می دهد که قیمت طلا در روزهای آتی نیز با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، اکثر کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در این نظرسنجی پیش بینی کرده اند که با رای منفی مردم سوییس به همه پرسی افزایش ذخایر طلای این کشور در روز یکشنبه و با ادامه روند صعودی ارزش دلار و ادامه روند نزولی قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت طلا نیز در هفته جاری با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش از 36 کارشناس ارشد اقتصادی 19 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 11 نفر اعلام کرده اند که قیمت طلا در روزهای آینده با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

5 نفر به افزایش قیمت طلا رای داده اند و 3 نفر نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا در این مدت بدون تغییر باقی خواهد ماند.

برپایه گزارش سایت طلا، هفته گذشته نیز کارشناسان اقتصادی به افزایش قیمت طلا رای داده بودند ولی قیمت این فلز زرد در هفته ای که گذشت با افت بیش از 18.60 دلاری روبرو شده است.

مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده برگزاری همه پرسی سوییس خواهد بود.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که احتمال رای مثبت مردم سوییس به افزایش ذخایر طلای این کشور کم است. در صورت رای مثبت بانک مرکزی سوییس باید تا 5 سال آینده 1500 تن به ذخایر طلای خود بیفزاید.

آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی در این باره گفت: مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در روزهای آینده همه پرسی سوییس خواهد بود و ما هنوز به درستی نتیجه آن را نمی دانیم. اگر رای مردم سوییس مثبت باشد قیمت طلا می تواند با افزایش چشمگیری روبرو شود.

گزارش سایت طلا حاکیسیت، برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که تصمیم اخیر اوپک مبنی بر حفظ سقف تولید نفت تاثیر زیادی بر افت بیشتر قیمت انرژی و در نتیجه کاهش قیمت فلزات گرانبها از جمله طلا خواهد داشت.

برگزاری نشست هفته آینده بانک مرکزی اروپا نیز می تواند تاحد زیادی وضعیت سیاست های انبساطی پولی منطقه یورو را مشخص کند.

در صورت اجرای سیاست های محرک پولی بیشتر در اروپا ارزش یورو بار دیگر با کاهش روبرو خواهد شد و این خبر بدی برای قیمت طلا خواهد بود./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد