اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تلاش سیاستمدار برجسته فرانسوی برای بازگرداندن ذخایر طلای این کشور

سایت طلا : در حالی که برخی کشورهای اروپایی اقدام به بازگرداندن ذخایر طلای خود کرده اند و برخی دیگر در تلاش برای بازگرداندن این ذخایر هستند یک سیاستمدار ارشد فرانسوی نیز خواستار بازگردانده شدن ذخایر طلای این کشور شده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی ماینینگ، مارین لوپن رئیس جبهه ملی فرانسه با ارسال نامه ای به رئیس بانک مرکزی این کشور خواستار بازگردانده شدن ذخایر طلای این کشور شده است.

بر اساس این گزارش درخواست لوپن برای بازگرداندن ذخایر طلای فرانسه در حالی است که مردم سوییس نیز روز یکشنبه قرار است در همه پرسی شرکت کنند که یکی از موارد مطرح شده در آن بازگردانده ذخایر طلای این کشور است.

فرانسه بیش از 2400 تن ذخایر طلا در اختیار دارد که بخش زیادی از آن در کشورهای دیگر نگهداری می شود. لوپن علاوه بر درخواست برای بازگرداندن ذخایر طلای این کشور همچنین خواستار افزایش ذخایر طلای فرانسه با توجه به افت شدید قیمت جهانی این فلز زرد شده است.

هلند نیز به تازگی به صورت مخفیانه 122 تن از ذخایر طلای خود را از نیویورک به آمستردام بازگردانده است.

روند بازگرداندن ذخایر طلای کشورها از سال 2011 میلادی زمانی آغاز شد که هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا اقدام به بازگرداندن ذخایر طلای این کشور کرد.

آلمان نیز چندی بعد این اقدام را آغاز کرد ولی همه ذخایر طلای خود را بازنگردانده است. فرانسه پنجمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد./م


انتهای پیام




خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد