اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افت شدید قیمت نفت به ضرر انتظارات تورمی و قیمت طلا بوده است

سایت طلا : تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری نانهوا فیوچرز تاکید کرد که افت قیمت جهانی نفت تاثیر منفی بر انتظارات تورمی و قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته است.


به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ ، قیمت طلا در حالی به روند نزولی خود ادامه می دهد که تصمیم فدرال رزرو برای متوقف کردن محرک پولی تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته و ادامه روند نزولی قیمت نفت نیز موجب کاهش انتظارات تورمی و در نتیجه افت قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش قیمت نفت به پایین ترین سطح خود از سال 2010 میلادی رسیده است. اوپک در نشست روز گذشته خود در حالی سقف تولید را بدون تغییر حفظ کرد که بازار جهانی انرژی با مازاد عرضه روبرو است.

برگزاری همه پرسی 30 نوامبر در خصوص وضعیت ذخایر طلای سوییس نیز از دیگر تحولات مهم بازار جهانی طلا در روزهای آینده خواهد بود. در صورت رای مثبت سوییسی ها بانک مرکزی این کشور باید طی 5 سال آینده 1500 تن ذخایر جدید طلا خریداری کند و این مساله می تواند شوک بزرگی برای بازار باشد.

"ژیا یینگ یینگ" تحلیلگر ارشد موسسه نانهوا فیوچرز تاکید کرد که قیمت نفت خام تاثیر منفی بر انتظارات تورمی و رشد اقتصادی جهان داشته و این مساله در نتیجه به ضرر قیمت طلا بوده است.

وی تصریح کرد: به نظر من احتمال رای مثبت سوییسی ها به افزایش ذخایر طلای این کشور بسیار ناچیز است و بنابر این برگزاری این همه پرسی نیز تاثیر چندانی بر قیمت طلا نخواهد داشت./م


انتهای پیام
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد