اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رفتار سهامداران عامل اصلی تغییر در قیمت سهام‌ها

فروش سهام در قیمتهای کنونی منطقی نبوده زیرا در ارزش ذاتی سهام ها تغییری رخ نداده است. و تنها رفتار سهامداران موجب تغییر در قیمت سهام ها شده است.


محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند هفته جاری بازار سرمایه بیان کرد:در ابتدای هفته شاخص کل با 206 واحد کاهش به عدد75,042واحد رسید.

وی در مورد گروه معدنی‌ها افزود: معدنی و صنعتی گل گهر، گسترش نفت و گاز پارسیان و فولاد مبارکه بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشته اند.

کارشناس بازار سرمایه با توضیح در مورد ایفکس بازار فرابورس گفت: شاخص فرابورس نیز(4.7) واحد کاهش یافت که مارون بیشترین تاثیر منفی را بر ایفکس بر جای گذاشت.

گیوکی با اشاره به شرایط بانکی‌ها در هفته‌ جاری گفت:بانکی ها در این گروه شاهد جوی منفی بودیم و بیشتر نمادها کاهش قیمت را تجربه کردند. به طوری که صف فروش وبصادر بیش از 122 میلیون, صف فروش وتجارت بیش از 100میلیون و صف فروش وبملت بیش از 81 میلیون بود.

وی در خصوص تاثیر گروه انبوه سازی در بازار سرمایه تصریح کرد : در این گروه شاهد جوی کاملا منفی بودیم و تنها نماد مثبت این گروه ثنوسا بود که توانست صف خرید خود را حفظ کند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سود گروه سیمانی‌ها اظهار داشت:سیمانی: در این گروه شرکت سیمان هگمتان پیش بینی سود هرسهم سال مالی منتهی به 30/10/93 خود را مبلغ 1.260 ریال اعلام کرده که با توجه به عملکرد نه ماهه خود 66 درصد آن را پوشش داده است که از جمله خبرهای مهم این گروه می باشد.

گیوکی با بیان اینکه گروه خودرویی ها در هفته جاری دارای و مثبتب بودند توضیح داد:خودرویی‌ها در ابتدای هفته شاهدجوی مثبت و پرحجم در این گروه بودیم، شرکت ریخته گری ایران پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29/12/93 مبلغ 304 ریال سود خالص اعلام نموده است.

وی در این‌باره افزود:همچنین شرکت در دوره 6 ماهه سود 84 ریالی کسب نموده که بیانگر پوشش 28 درصدی سود می باشد. اما در انتهای هفته جوی کاملا منفی بر این گروه حاکم بود به طوری که شاهد صفهای فروش سنگین نمادهایی مثل خپارس،خودرو و خساپا بودیم.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر گروه مواد غذایی تصریح کرد:در گروه محصولات غذایی جو متعادل بود. شرکت گلوکوزان در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 93/06/31 شرکت رابر اساس عملکرد 12 ماهه مبلغ 6049 ریال اعلام نموده است که از دیگر خبرهای مهم این گروه میباشد.

وی در توضیح گروه پتروشیمی‌ها بر بازار این هفته بیان کرد:در گروه پتروشیمی و شیمیایی معاملات پر حجمی ندیدیم و بیشتر در محدوده صفر تابلو معامله شدند . شرکت پتروشیمی فارابی در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 29/12/93 شرکت را مبلغ 1068 ریال اعلام نموده است که از جمله خبرهای مهم این گروه میباشد.

گیوکی در خصوص شرایط بازار سرمایه در اواخر هفته بیان کرد:در اواخر هفته شاهد جوی منفی بر کلیت بازار بودیم که تنها چند سهم از جمله نماد قاسم فضای مثبت خود را حفظ کرد.

وی در پایان افزود:اما فروش سهام در قیمتهای کنونی منطقی نبوده زیرا در ارزش ذاتی سهام ها تغییری رخ نداده است. و تنها رفتار سهامداران موجب تغییر در قیمت سهام ها شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد