اونس طلا2377.02
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

فضای تجارت ایران به کدام سمت می رود؟/ دلار گران شد

تمدید توافقات ژنو، فعالان تجاری ایران را خوشحال نکرد ولی آنها حداقل می دانند تا تیرماه سال آینده وضعیت اقتصادی کشور ثبات نسبی دارد.



تمدید توافق ژنو در وین، دو واکنش متفاوت را در محافل سیاسی به همراه داشته است. روزنامه های جناح راست مانند کیهان و وطن امروز، تیتر های منفی از این توافقات را با تمرکز بر تمدید تحریم ها در پیشانی روزنامه های خود قرار داده اند. از سوی دیگر روزنامه های جناح چپ مانند شرق و اعتماد از تمدید امید و دیپلماسی سخن گفته اند. اما هر انداز فضای سیاسی کشور در مورد این اتفاق نظرات پراکنده وجود دارد، حداقل فعالان اقتصادی به تحلیلی واحد در این مورد رسیده اند.

تمدید توافق وین، در فضای اقتصادی کشور به معنای ادامه شرایط موجود تعبیر شده است. در همین حال بررسی ها نشان می دهد طی 90 روزگذشته به دلیل فشارهای امریکا فضای تجاری کشور برای انتقال پول به شدت دشوار شده است.

در همین حال اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق ایران وچین به سایت صدای اقتصاد در این مورد گفته است:« آمریکایی ها در این مدت هیچ دخالتی در این خصوص نداشتند و برخی از سختگیری های صورت گرفته در مسیر انتقال پول هیچ ارتباطی با آمریکایی ها ندارد. این مسائلی که اواخر در زمینه مطرح شده از سوی اروپایی ها صورت گرفته است. برخی بانکهای اروپایی سخت گیری هایی اعمال میکنند و فشارهای را ایجاد کردند. البته بخشی از آن رویکردها پیش از این هم وجود داشت. باید منتظر ماند و دید که تا فرارسیدن دور بعدی مذاکرات اقداماتی از این دست توسط برخی کشورها باز هم در قبال ایران صورت خواهد گرفت یا نه. دور از ذهن نیست که در این مدت برخی کشورها به فشارهای یکجانبه خود در حوزه های مختلف از جمله انتقال پول ادامه دهند.»

هنوز واکنش بازارهای کشور به اتفاقات شب گذشته مشخص نشده است. اما با این حال صبح امروز بهای دلار در بازار تهران به 3 هزار و 263 تومان رسید. این اتفاق در شرایطی رخ داد که بهای دلار هفته گذشته به 3 هزار و 244 تومان هم رسیده بود. قیمت دلار شب قبل و در واکنش به انتشار خبر تمدید مذاکرات روند صعودی را پیش گرفته بود.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد