اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا در سال 2014 کاهش می یابد

پایگاه خبری بلومبرگ اعلام کرد: طلا در مسیری قرار دارد که امسال، برای نخستین بار از سال 2000، قیمت آن برای دومین سال متوالی کاهش می یابد.



به گزارشی از بلومبرگ، رئیس بانک فدرال آمریکا در مصاحبه با"فایننشال تایمز" گفت: در رابطه با نرخ تورم در آمریکا نگران نیستیم؛ به دلیل اینکه دلار به بالاترین نقطه قوت خود در 5 سال اخیر رسیده و نرخ تورم نیز زیر 2 درصد هدف‌گذاری شده است.

در همین حال، به دلیل تقویت دلار، تقاضا برای خرید طلا با کاهش روبرو شده است.

در پی اظهارات رئیس بانک فدرال آمریکا، قیمت طلا در بازار معاملات آتی نیویورک برای تحویل در ماه فوریه با 0.2 درصد کاهش به 1196.60 دلار در برابر هر انس رسید.

قیمت جهانی طلا روز سه شنبه از بالاترین مقدار خود در سه هفته گذشته کمتر بود، زیرا سرمایه گذاران پیش بینی کردند، برغم کاهش نرخ بهره در سایر نقاط جهان، در آمریکا نرخ بهره افزایش یابد.

قیمت تحویل فوری طلا روز سه شنبه در ساعت 12:13 بعد از ظهر به وقت محلی در بازار سنگاپور یک هزار و 197 دلار و 68 سنت در هر اونس بود.

قیمت طلا در تاریخ 21 نوامبر (جمعه گذشته)، پس از آنکه چین نیز با هدف تقویت رشد اقتصادی، در اتخاذ سیاست کاهش نرخ بهره به اروپا و ژاپن پیوست، به یک هزار و 207 دلار و 93 سنت افزایش یافت که بالاترین قیمت از 30 اکتبر (هشت آبان) بود.

همزمان با حرکت بانک مرکزی آمریکا در راستای افزایش نرخ بهره، بانک های مرکزی دیگر کشورهای جهان به دلیل ضعف بنیه اقتصادی، در راستای کاهش نرخ بهره حرکت می کنند تا رشد اقتصادی را تقویت نمایند.

پس از کاهش نرخ بهره در اروپا و ژاپن، چین نیز هفته گذشته نرخ بهره را کاهش داد.

یانگ شی تحلیلگر شرکت یونگان فیوچرز چین در یادداشتی به بلومبرگ اعلام کرد: تفاوت های اساسی اقتصادی میان آمریکا از یکسو و اروپا، ژاپن و چین از سوی دیگر، منجر به اتخاذ سیاست های غیرهمسو شده که انتظار می رود در میان مدت این وضعیت ادامه داشته باشد.

وی افزود: در حالی که کاهش نرخ بهره در چین، ژاپن و اروپا، قیمت طلا را به طرف بالا سوق می دهد، افزایش این نرخ در آمریکا، فشار روبه پایین برای قیمت طلا محسوب می شود.

در بازار کامکس نیویورک نیز قیمت طلا برای تحویل در ماه فوریه (بهمن) در ساعت یادشده، یک هزار و 195 دلار و 90 سنت در هر اونس بود.


خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد