اونس طلا2328.09
مظنه15,362,000
18 گرم3,546,300
ارزش سکه34,610,586
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

نشست اوپک و آمارهای اقتصادی منطقه یورو نقش مهمی بر تحولات قیمت طلا خواهد داشت

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی کیتکونیوز بر این باورند که برگزاری نشست اوپک طی روزهای آینده و همچنین انتشار آمارهای اقتصادی منطقه یورو تاثیر زیادی بر روند قیمت طلا خواهد داشت.



به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، برگزاری نشست وزرای نفت اوپک در شرایطی است که قیمت نفت در بازارهای جهانی با افت شدیدی روبرو شده و این نشست تاثیر زیادی بر تحولات قیمت انرژی در بازارهای بین المللی خواهد داشت. قیمت نفت و نوسانات آن تاثیر زیادی نیز بر قیمت طلا خواهد داشت.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مربوط به وضعیت نرخ تورم منطقه یورو نیز تاثیر زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت. برگزاری همه پرسی مربوط به وضعیت ذخایر طلای سوییس در روز 30 نوامبر نیز می تواند تا حد زیادی بر تحولات قیمت طلا موثر باشد. در صورت رای مثبت مردم سوییس در این همه پرسی بانک مرکزی این کشور باید تا 5 سال آینده 1500 تن ذخایر طلای جدید خریداری کند.

اقدام غیر منتظره بانک مرکزی چین در کاهش نرخ بهره نیز موجب شد تا قیمت طلا شب گذشته با افزایش مجددی روبرو شود. قیمت طلا هفته گذشته برای سومین بار متوالی با افزایش روبرو شده است.

برخی تحلیلگران بر این باورند که رشد اقتصادی چین در سال 2015 میلادی نیز بار دیگر کاهش خواهد یافت و اقدام بانک مرکزی این کشور در کاهش نرخ بهره تاثیر چندانی بر افزایش رشد اقتصادی ندارد.

جورج گرو تحلیلگر ارشد موسسه آر بی سی تاکید کرد که قیمت طلا با عبور از مرز 1200 دلاری بار دیگر خریدارانی را به بازار کشانده است. به نظر من سطح مقاومتی بعدی برای قیمت طلا 1225 دلار خواهد بود.

تحلیلگران اقتصادی سوسایت جنرال فرانسه نیز اعلام کردند که به نظر می رسد ادامه روند رشد و رونق اقتصادی آمریکا و مشکلات اقتصادی منطقه یورو موجب افزایش ارزش دلار خواهد شد. این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد. البته برگزاری نشست اوپک نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

اگر نشست اوپک منجر به کاهش سقف تولید نفت این سازمان شود این مساله موجب افزایش قیمت جهانی انرژی خواهد شد و نتایج تورمی این تصمیم بی شک موجب افزایش قیمت جهانی طلا نیز می شود. انتشار آمارهای مربوط به وضعیت اقتصادی منطقه یورو به خصوص نرخ تورم کشورهای اروپایی نیز عامل مهمی برای تعیین قیمت طلا خواهد بود./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد