اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اونس طلا در مرز 1200 دلار

سایت طلا : قیمت جهانی طلا در آغاز مبادلات امروز دوشنبه همچنان نزدیک به بالاترین سطح خود در 3 هفته اخیر باقی مانده و در مرز 1200 دلاری تثبیت شده است.



به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، گمانه زنی کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش تقاضای طلا در بازار چین به علت کاهش نرخ بهره بانکی این کشور تاثیر زیادی بر جلوگیری از کاهش شدید قیمت طلا در شرایط کنونی داشته است.

بر اساس این گزارش بانک مرکزی چین روز جمعه در تصمیمی غیر منتظره نرخ بهره بانکی را کاهش داده است. چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان طی ماه های گذشته با کاهش رشد روبرو شده و این مساله موجب نگرانی مقام های پکن شده است.

اظهارات ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در خصوص اقدامات بیشتر این بانک برای جلوگیری از وقوع رکود اقتصادی در منطقه یورو نیز تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت طلا در روز جمعه و رسیدن قیمت این فلز زرد به سطح 1200 دلاری داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه بدون تغییر چندانی نسبت به قبل به بیش از 1200 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه با رشد 0.6 درصدی روبرو شده بود و برای لحظاتی به بیش از 1207 دلار رسید.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون تاکید کرد که علی رغم اجرای سیاست های انبساطی و محرک پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان این مساله توجیه محکمی برای ادامه روند صعودی قیمت طلا نخواهد بود و بعید به نظر می رسد که قیمت طلا به این روند صعودی ادامه دهد.

اختلاف بین سیاست های بانک مرکزی بزرگ جهان موجب شده تا شاخص ارزش دلار به بالاترین سطح خود در 4 سال اخیر برسد و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند./م


انتهای پیام



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد