اونس طلا2304.35
مظنه15,516,000
18 گرم3,581,800
ارزش سکه34,957,548
قدیم (بهار)39,900,000
جدید (امامی)42,750,000
نیم25,100,000
ربع15,200,000

شکل گیری سومین هفته صعودی

سایت طلا: طلا در شرایطی هفته قبل را با افزایش بیش از 12 دلاری به پایان رساند که نوسانهای شدید و پیش بینی های کاهشی از قدرت جذابیت طلا کاست.



به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در هفته قبل بین بهای 1175 دلار تا 1206 دلار در نوسان بود که این نوسان شدید به همراه قوی ماندن پیش بینی های کاهشی سرمایه گذاران را سردرگم کرد.

بنابراین گزارش، بازار طلا اولین روز کاری هفته را در حالی آغاز کرد که همچنان چشم معامله گران به نوسانهای شاخص دلار و داده های اقتصادی آمریکا در کنار تقاضای فیزیکی طلا بود.

اونس در ابتدای هفته کاری جدید از مرز 1190 دلار عبور کرد تا بالاترین سطح در دو هفته گذشته به ثبت برسد اما تقویت دوباره دلار و کاهش نفت خام فشار را بر روی طلا بازگرداند که افزایش تقاضا به علت سطوح پایین قیمتی سبب شد تا این روز با تضعیف نسبی اونس به پایان برسد.

بازار طلای تهران در روز دوشنبه تحت تأثیر تضعیف نسبی اونس جهانی و دلار داخل قدری با کاهش قیمتها روبرو شد و بهای هر مثقال به 405 هزار و 500 تومان رسید و این در حالی است که روز شنبه در پی رشد شدید اونس، ارزش طلا افزایش یافت که البته افت دلار داخل این رشد را به 5500 تومان در هر مثقال طلای 17 محدود کرد.

در روز سه شنبه تضعیف دلار، در کنار بازگشت اقتصاد ژاپن به رکود به افزایش طلا کمک کرد و اونس را از مرز 1200 دلار عبور داد، سطحی که از اکتبر در بازارهای جهانی طلا تجربه نشده بود. البته بازار طلا از سخنان ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا مبنی بر قطعی بودن خرید اوراق قرضه دولت های اروپایی در صورت نیاز و داده های خوب شاخص انتظارات اقتصادی ZEW آلمان برای ماه نوامبر نیز تأثیر پذیرفت.

اما رشد دلار در ساعات پایانی و سنگینی احیای اقتصادی آمریکا ارزش اونس را به 1197 دلار رساند که با این وجود نسبت به روز گذشته 10 دلار افزایش داشت و این در حالی است که با وجود شکل گیری دو هفته ی افزایشی و رشد اونس در روز سه شنبه، بازهم برآیند پیش بینی ها کاهشی ماند.
در این روز بازار تهران همزمان با رشد اونس جهانی، افزایش دلار داخل را شاهد بود که با واکنشی مثبت ارزش هر مثقال و گرم طلا را به 407 هزار تومان و 93 هزار و 900 تومان رساند.

این گزارش حاکیست، در روز چهارشنبه هر چند طلا بهای 1203 دلار را به ثبت رساند اما در کل روند کاهشی داشت. افزایش فشارفروش با گمان بیش از اندازه بودن افزایش قیمتها همزمان با انتشار آخرین نظرسنجی در مورد همه پرسی سوئیس باعث شد که طلا بعد از لمس قیمت 1178 دلار، بر 1182 دلار آرام بگیرد.

اعلام نتایج این نظر سنجی نشان می دهد حمایت مردم سوئیس از طرح افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی این کشور با کاهش شدیدی روبرو شده است.
در روز چهارشنبه متن مذاکرات نشست فدرال رزرو نیز منتشر شد که نشان می دهد مقامهای بانک مرکزی آمریکا نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور همچنان امیدوار هستند که این امر احتمال افزایش نرخ بهره را بیشتر کرد.

بازار تهران در حالیکه اونس جهانی روز چهارشنبه را با نوسان سپری کرد و دلار داخل قدری کاهش یافت، ارزش فلزات طلایی را اندکی افزایش داد و بهای هر مثقال 500 تومان بالاتر از نرخ بسته شده روز قبل ایستاد اما در روز پنج شنبه افت 1500 تومانی را شاهد بود.

گزارش سایت طلا می افزاید، در روز پنج شنبه افزایش تقاضا به علت افت روز گذشته سبب شد تا طلا با رشد 1 درصدی روبرو شود اما با این وجود همچنان تحت فشار تقویت دلار، احیای اقتصاد آمریکا و مثبت بودن بازارهای سهام بود.

شایان ذکر است، اونس جهانی در هفته گذشته که از مرز 1200 دلار عبور کرد و برای سومین هفته متوالی به دلیل افزایش تقاضا روند صعودی را حفظ کرد، هنوز نتوانسته اعتماد کارشناسان را جذب و پیش بینی ها همچنان حول و حوش کاهش قیمتها می چرخد.

آنها معتقد هستند افزایش تقاضا عامل ضعیفی برای بالا نگه داشتن قیمت طلاست و اونس همچنان تحت فشار عوامل قوی تری همچون احیای اقتصاد آمریکا، تقویت دلار و عملکرد خوب بازارهای سهام قرار دارد و اونس برای افزایش بیشتر با چالش جدی روبروست.
این اونس و این مسیر آتی پر پیچ و خم!


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد