الماس های صورتی در جهان

یکی از بزرگترین الماس های صورتی جهان در سال 2012 یافت شد. رنگ این الماس به طور کلی بسیار کمیاب بوده و بسیار شفاف و با کیفیت رنگی بالایی می باشد.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


این الماس 78/12 قیراطی در استرالیا و در معدن آرگیل کشف شد. معدنی که به دلیل وجود الماس های رنگی زیبا در آن بسیار مشهور است. کمپانی ریو تینتو (صاحب معدن آرگیل) با انتشار اعلامیه ای از تمامی مردم دعوت به عمل آورد تا از این الماس زیبا دیدن کنند. سپس این الماس به حراجی کریستی سپرده شد تا صاحب خود را پیدا نماید.

دومین الماس صورتی بزرگ دریای نور نام دارد. وزن این الماس 186 قیراط است. این الماس بسیار شفاف بوده و تراش آن مستطیل و نوع تراش تیبل (table) است و در یک گل سینه قرار دارد. الماس دریای نور برای اولین بار توسط تاورنیر فرانسوری توصیف شد. این سنگ قیمتی بسیار زیبا در دل خود افسانه های گرانبهایی دارد.

بر طبق منابع موجود، این الماس زیبای صورتی رنگ، یک جفت دیگر به نام کوه نور دارد که این الماس نیز صورتی رنگ است.
الماس تاج ماه سومین الماس صورتی مشهور و بزرگ جهان است. رنگ این الماس صورتی تیره و وزنش 06/115 قیراط می باشد. این الماس توسط نادرشاه در جنگ برعلیه مغول ها به غنیمت گرفته شد.

داستان به غنیمت گرفته شدن این الماس زیبا با خون های زیادی همراه بود. پس از سو قصدی که بر نادر شاه انجام شد. جانشین وی، خلع شده و سپس شکنجه گشته و کور شد. همین امر سبب شد تا وی از محل اختفای جواهرات نادرشاه اطلاعی نداشته باشد. در دوران پایانی سلسله افشاریه، فرزند شاه، راز اختفای جواهر را آشکار نمود، اما پس از آن شکنجه شده و به قتل رسید.

سرنوشت های گوناگونی برای این الماس زیبا رغم خورد و صاحبان گوناگونی را به خود دید. این الماس اکنون در خزانه بانک ملی ایران نگهداری می شود.
چهارمین الماس مشهور صورتی رنگ، الماس آگرای 34/32 قیراطی به رنگ صورتی روشن است که از هندوستان متولد گردید. قدمت این الماس به قرن پانزدهم در هندوستان بر می گردد. مهاراجه گوالیور صاحب این الماس، در جنگ با مغول کبیر در شهری به نام آگرا کشته شد.

بر طبق افسانه ها، این الماس را در شکم اسبی پنهان کرده و به غرب منتقل نمودند. البته صحت این خبر هنوز مشخص نیست، اما الماس آگرا اکنون در انگلستان به سر می برد. این الماس گرانبها در اروپا سفرهای گسترده ای داشت از سرگذشت این الماس اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی به هرحال این الماس تابه حال 2 بار تراش مجدد داده شده است. تراش این سنگ قیمتی اکنون کاوشن و وزن آن اکنون 15/28 بوده و در شرکت سیبا در هنگ کنگ نگهداری می شود.

در سال های نه چندان دور یعنی سال 2003، اهالی منطقه افریقای جنوبی الماسی را یافتند که نام آن شیمنت صورتی گذاردند. وزن این الماس 60/59 قیراط بود. رنگ آن را صورتی گرم فانتزی دانسته اند. در ابتدا از این الماس در موناکو پرده برداری شد. این الماس بر روی گردنبندی قرار داشت و این گردنبند بر گردن مدل مشهور آن زمان به نام هلنا کریستنسن بود. در حال حاضر این الماس متعلق به شرکت جواهری گروه الماس استینمتز است.

همانگونه که می دانید حراج های شرکت کریستی در هنگ کنگ، یکی از مشهورترین و شناخته شده ترین مکان های به فروش رساندن الماس های رنگی است. در سال 2010 یکی از مشهورترین جواهرسازان و جواهرفروشان جهان به نام لورنس گرف، دو عدد سنگ قیمتی بسیار بزرگ از این حراجی خرید.

این سنگ ها، الماس گراف صورتی 72/24 قیراطی و الماس ارغوانی رنگ گراف 84/22 قیراطی بودند. مدتی قبل، این شخص الماسی به نام ایده آل صورتی به وزن 38/10 قیراطی را از همین حراجی خرید که اکنون این الماس زینت دهنده یک انگشتر است.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها