اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا بر فراز بهای 3 هفته گذشته

قیمت طلا در ساعات پایانی فعالیت بازارهای جهانی در پی اقدام غافلگیرکننده چین در کاهش نرخ بهره این کشور افزایش یافت و این بازارها با قیمت 1201.55 دلار برای طلا به کار خود پایان دادند.




به گزارش رویترز، قیمت طلا در ساعات پایانی معاملات بازارهای جهانی در روز جمعه، به علت اقدام غافلگیرکننده چین در کاهش نرخ بهره این کشور، به بالای 1200 دلار در هر اونس، بالاترین رقم در 3 هفته گذشته رسید و تا 1207 دلار نیز افزایش یافت.

این اقدام چین، انتظارها برای افزایش تقاضا در این کشور را افزایش داد.

چین، به منظور کاهش هزینه‌های استقراض و تقویت اقتصاد خود، نرخ بهره این کشور را برای نخستین بار در بیش از 2 سال گذشته کاهش داد.

جاناتان باتلر تحلیلگر بانک میتسوبیشی در این باره گفت، هر قانونی که قدرت خرید عموم مردم چین را افزایش دهد، برای طلا عاملی مثبت و افزایشی به شمار می‌رود.

وی افزود، این امر یعنی قدرت خرید بیشتر برای مشتریان چینی که جواهر و محصولات سرمایه‌گذاری می‌خرند.

هر اونس طلا در ابتدا تا بالاترین رقم در 3 هفته گذشته برابر با 1207.70 دلار بالا رفت و در نهایت بازارها با 1201.55 دلار در هر اونس به کار خود پایان دادند.

به گفته تاجران، با شکسته شدن سطح مقاومتی 1200 دلار، خریدها سرعت گرفته است.

پس از اینکه رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که انتظارهای تورمی به سطوح بسیار پایینی رسیده است و این امر امکان اعمال سیاست های پولی انبساطی در آینده نزدیک را فراهم کرده است، ارزش یورو در برابر دلار به شدت کاهش یافت و به دنبال آن قیمت طلا نیز به 1186.84 دلار سقوط کرد.

طلا با دلار قیمت‌گذاری می‌شوند و زمانی‌که دلار تقویت شد، روند کاهشی به خود گرفت. افزایش ارزش دلار در اوایل این ماه، قیمت طلا را به کمترین رقم در 4 سال و نیم اخیر برابر با 1131.85 دلار در هر اونس رساند.

افشین نوابی تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت، به طور کلی، افزایش دلار همچنان ادامه دارد. از اینرو باید بگویم که علی‌رغم تقاضا فیزیکی به علت ضعف یورو در برابر دلار، احتمال مواجه دوباره با کاهش‌ها وجود دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد