اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رای مثبت سوییس به طلا تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت خواهد داشت

موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید کرد که رای مثبت مردم سوییس به افزایش ذخایر طلای این کشور در همه پرسی 30 نوامبر تاثیر مهم و فوری بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بولیون دسک؛ گرچه بانک مرکزی سوییس 5 سال فرصت خواهد داشت تا در صورت رای مثبت مردم ذخایر طلای این کشور را 1500 تن افزایش دهد ولی تحلیلگران اچ اس بی سی بر این باورند که رای مثبت مردم به افزایش ذخایر طلای سوییس تاثیر مهم و فوری بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

بر اساس این گزارش در صورت رای مثبت مردم بانک مرکزی سوییس باید میزان ذخایر طلای خود را تا 20 درصد افزایش دهد. این رقم هم اکنون 7 تا 8 درصد ذخایر ارزی سوییس را تشکیل داده است.

افزایش 1500 تنی ذخایر طلای سوییس معادل کل مصرف طلای چین در سال 2013 میلادی بوده و بی شک می تواند تاثیر مهمی بر بازار بگذارد.

تازه ترین نظرسنجی انجام شده در سوییس نیز نشان می دهد که حمایت مردم این کشور از طرح افزایش ذخایر طلای بانک مرکزی با کاهش محسوسی روبرو شده است.

این نظرسنجی نشان می دهد که تنها 38 درصد مردم سوییس از این طرح حمایت کرده اند. این رقم در نظرسنجی قبلی به بیش از 44 درصد رسیده بود./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد