اونس طلا2330.44
مظنه15,306,000
18 گرم3,533,400
ارزش سکه34,484,418
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

بانک مرکزي آمريکا: پايين بودن قيمت انرژي افزايش ارزش دلار را جبران مي کند

بانک مرکزی آمریکا « فدرال رزرو» در آخرین نشست کمیته پولی که اواخر اکتبر برگزار شد اعلام کرد رشد اقتصادی آمریکا ممکن است در کوتاه مدت تحت تأثیر وخامت دوباره اقتصادهای اروپا، چین و ژاپن قرار گیرد.




بر اساس گزارش نشست کمیته پولی بانک مرکزی آمریکا (FOMC) که چهارشنبه منتشر شد، بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نشست با این حال اعلام کردند این تأثیر در حال حاضر بسیار محدود است.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سه و نیم درصد اعلام شد و فدرال رزرو رشد اقتصادی بین دو تا دو و دو دهم درصدی را برای کل سال 2014 در آمریکا پیش‌بینی کرده است.

اعضای بانک مرکزی آمریکا اعلام کردند کاهش قیمت انرژی ممکن است تأثیر منفی افزایش قیمت دلار را جبران و مصرف را در آمریکا تسهیل کند.

بر اساس این گزارش، کاهش قیمت انرژی تورم را در کوتاه مدت مهار خواهد کرد اما اعضای کمیته پولی بانک مرکزی آمریکا همچنان روی رشد افزایش قیمت‌ها (تورم) به سمت هدف دو درصدی در سال‌های پیش رو حساب می کنند.
برخی مسئولان با این حال نگران این هستند که تورم برای مدت طولانی‌تری پایین‌تر از هدفی که بانک مرکزی آمریکا تعیین کرده است بماند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، بسیاری از شرکت کنندگان در نشست کمیته پولی از بانک مرکزی خواستند در برابر انتظارات بازار در زمینه تورم که در نرخ اوراق قرضه بازتاب پیدا می کند، هشیار باشد.

بر اساس شاخص پی سی ایی (مخارج مصرفی شخصی) که بانک مرکزی آمریکا نگاه ویژه‌ای به آن دارد، تورم سالانه در آمریکا یک و چهار دهم درصد است در حالی که بر اساس شاخص سی پی آی (قیمت مصرف کننده) یک و هفت دهم درصد است.

کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در آخرین نشست خود درباره ترزیق نقدینگی به نظام مالی هشدار داد و تکرار کرد نرخ بهره در مدت زمان قابل توجهی نزدیک به صفر باقی خواهد ماند.

یک عضو این کمیته که به این تصمیم‌ها رأی مخالف داده بود درباره تداوم تورم پایین ابراز نگرانی کرد.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد