اونس طلا2332.82
مظنه15,286,000
18 گرم3,528,700
ارزش سکه34,439,358
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

بانک مرکزی اروپا اقدام به خرید طلا می کند؟

سایت طلا : در حالی رئیس بانک مرکزی فرانسه و عضو ارشد شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا اخیرا از احتمال خرید طلا توسط این بانک خبر داده ولی تحلیلگران اقتصادی این اقدام را بعید ارزیابی کرده اند.



به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، پس از اظهارات اخیر ایو مرش رئیس بانک مرکزی فرانسه و عضو ارشد بانک مرکزی اروپا مبنی بر تصمیم احتمالی این بانک برای خرید طلا با هدف کمک به رشد و رونق اقتصادی منطقه یورو قیمت طلا با افزایش نسبی روبرو شد ولی تحلیلگران اقتصادی این مساله را بعید می دانند.

بر اساس این گزارش در حالی که ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا پیش از این از آمادگی این بانک برای خریداری اوراق قرضه خبر داده است تحلیلگران معتقدند که اظهارات ایو مرش در تناقض به موضع دراگی بوده و بعید به نظر می رسد که بانک مرکزی اروپا در شرایط کنونی تصمیمی برای خرید طلا داشته باشد.

اوله هانسن تحلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد که اظهارات ایو مرش غیر واقعی بوده و بانک مرکزی اروپا هیچ برنامه ای برای فروش ذخایر یورو و خرید طلا به منظور کمک به رشد و رونق اقتصادی و افزایش تورم نخواهد داشت.

وی افزود: خرید ذخایر طلا برای رهایی از رکود اقتصادی یک راهکار بلند مدت است ولی بانک مرکزی اروپا در شرایط کنونی به راهکارهای کوتاه مدت نیاز دارد. بنابر این خرید طلا در شرایط کنونی راهکار مناسبی نخواهد بود.

جورج گرو کارشناس اقتصادی موسسه آر بی سی کاپیتال مارکتس نیز تاکید کرد که به نظر من خرید طلا از سوی بانک مرکزی اروپا در این شرایط بعید است.

تحلیلگر ارشد ساکسو بانک تاکید کرد: خرید طلا می تواند به نفع اقتصاد روسیه باشد چرا که این کشور یک تولید کننده بزرگ طلا به شمار می رود. ولی شک دارم که بانک مرکزی اروپا در شرایطی که اعضای اتحادیه اروپا در حال اجرای تحریم های اقتصادی و مالی علیه روسیه هستند تصمیمی برای خرید طلا داشته باشد.

وی افزود: البته هنوز خیلی زود است که بخواهیم در خصوص سیاست های بانک مرکزی اروپا برای رهایی از رکود اقتصادی و کاهش نرخ تورم اظهار نظر قطعی کنیم.

گزارش سایت طلا حاکیست، تصمیم بانک مرکزی اروپا برای ادامه اجرای سیاست های محرک پولی تاثیر منفی زیادی بر ارزش یورو و قیمت جهانی طلا داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی ادامه روند نزولی ارزش یورو و ین در برابر دلار آمریکا می تواند موجب کاهش بیشتر قیمت طلا شود./م



انتهای پیام





سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد