اونس طلا2377.88
مظنه16,666,000
18 گرم3,847,300
ارزش سکه37,548,498
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

اجرای سیاست های محرک پولی عامل اصلی افت قیمت طلا است

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری اوربرایت فیوچرز تاکید کرد که علت اصلی ادامه روند نزولی قیمت طلا اجرای سیاست های محرک پولی از سوی بانک های مرکزی جهان غیر از آمریکا است.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، قیمت طلا که روز گذشته تحت تاثیر ادامه روند صعودی خرید از سوی بانک مرکزی روسیه و افزایش مبادلات در بورس شانگهای بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شده بود امروز چهارشنبه تحت فشار ناشی از افزایش ارزش دلار قرار گرفته و با کاهش نسبی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش قرار است متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نیز امروز منتشر شود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی انتشار این گزارش می تواند تاثیر زیادی بر روند نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

"سان یونگ گانگ" تحلیلگر ارشد موسسه اوربرایت فیوچرز تاکید کرد که بانک های مرکزی جهان غیر از آمریکا همچنان به اجرای سیاست های انبساطی پولی ادامه می دهند و این مساله تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزهای معتبر داشته و فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

نتایج نهایی نشست دو روزه مقام های بانک مرکزی ژاپن نیز امروز اعلام خواهد شد. ژاپن بار دیگر با رکود اقتصادی شدیدی روبرو شده است و این مساله کاهش ارزش ین در برابر دلار را به همراه داشته است.

رئیس بانک مرکزی روسیه نیز روز گذشته تاکید کرد که این کشور از ابتدای امسال تاکنون بیش از 150 تن طلا خریداری کرده است. روسیه سال گذشته نیز 77 تن طلا خریداری کرده بود. بانک مرکزی اروپا نیز ظاهرا قصد دارد بخشی از ذخایر ارزی خود را به طلا تبدیل کند./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد