اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طلا در هفته جاری تحت تاثیر ارزش دلار و تقاضای فیزیکی قرار خواهد داشت

سایت طلا: تحلیلگران اقتصادی کیتکونیوز بر این باورند که قیمت طلا طی روزهای آینده تحت تاثیر ارزش دلار، انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا و تقاضای فیزیکی قرار خواهد داشت.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز، تحلیلگران اقتصادی معتقدند که اگر تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی طی روزهای آینده با افزایش چشمگیری روبرو شود می توان نسبت به افزایش قیمت طلا امیدوار بود.

بر اساس این گزارش در پیش بودن سال جدید چینی می تواند موجب افزایش تقاضای طلا در بازارهای بین المللی شود.

قیمت طلا روز گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و افزایش تقاضا با رشد قابل توجه بیش از 40 دلاری روبرو شد.

طی روزهای آینده بازارهای بین المللی منتظر انتشار آمارهای اقتصادی مهمی در آمریکا هستند. متن مذاکرات نشست فدرال رزرو نیز در روزهای آینده منتشر خواهد شد.

افشین نبوی تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس تاکید کرد که همه منتظر روند نوسانات ارزش دلار هستند. بنابر این انتشار همه آمارهای اقتصادی در آمریکا مهم و تاثیرگذار خواهد بود و این مساله می تواند مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا باشد.

گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش چشمگیر ارزش دلار در برابر یورو و ین داشته است. سرمایه گذاران بین المللی منتظر هستند تا ببینند آیا آمارهای اقتصادی آمریکا نشانگر بهبود اوضاع این کشور است یا نه.

روبین بیهار تحلیلگر ارشد موسسه سوسایت جنرال فرانسه نیز تاکید کرد: طلا متمرکز بر آمارهای اقتصادی آمریکا خواهد بود. آمارهای اقتصادی آمریکا تا حد زیادی مسیر آتی سیاست های پولی فدرال رزرو را روشن خواهد کرد.

گزارش سایت طلا می افزاید، بازارهای مالی انتظار دارند که فدرال رزرو تا شش ماه نخست سال آینده نرخ بهره را افزایش دهد.

نبوی افزود: افزایش تقاضای فیزیکی به خصوص در هند و چین با توجه به نزدیک شدن به پایان سال می تواند تاثیر زیادی بر رشد قیمت طلا داشته باشد. به نظر من اگر اتفاق غیر عادی رخ ندهد سطح حمایتی قیمت طلا 1130 دلار خواهد بود.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که برگزاری همه پرسی سوییس برای افزایش ذخایر طلای خود در 30 نوامبر نیز می تواند تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا در کوتاه مدت داشته باشد.
این همه پرسی در صورت رای مثبت مردم بانک مرکزی را ملزم خواهد کرد تا میزان ذخایر طلای خود را به 20 درصد افزایش دهد. سوییس برای دستیابی به این هدف باید بیش از 1500 تا 1800 تن طلا خریداری کند./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد