چگونگی کشت مروارید در امارات

سال ها پیش، حتی قبل از آنکه نفت در امارات متحده عربی استخراج شود، ساکنان این منطقه از طریق صید مروارید از خلیج فارس و عمان، به امرار معاش می پرداختند.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


در ابتدا ساکنان شبه جزیره عربی در اعماق دریاها برای صید مروارید شیرجه می زدند. آنها چندین متر در عمق دریا پایین رفته و صدف ها را درون سبدی از جنس نخل جمع آوری می کردند. این کار بسیار خطرناک و سخت بود.

آنها برای محافظت از خود در برابر عروس دریایی، لباسی از جنس پارچه کتانی به تن و دستکش به دست کرده و به بینی خود گیره می زدند. چشم و گوش ها محافظی نداشت، بنابراین غالب صیادان حرفه ای مروارید در آن زمان، بینایی و شنوایی خود را به دلیل تغییر ناگهانی فشار هوا و یا مواجه با آب بسیار شور دریا، از دست می دادند. اما این سختی و خطرناکی کار، برای آنها بسیار می ارزید چراکه همیشه مروارید در بازار های جهانی بسیار گران قیمت بود.

این روش صید مروارید قبل از آغاز قرن نوزدهم و بیستم بود. زیرا در قرن 19 ژاپنی ها شیوه جدید صید مروارید را اختراع و ثبت کردند. از گذشته تا به امروز مروارید های صید شده از آب های شور، ارزش بسیار بیشتری نسبت به مروارید های آب های شیرین دارند، زیرا صید و کشت این نوع مروارید بسیار پیچیده تر از آب های شیرین می باشد. امروزه مروارید های آب های شور در بازار های جهانی، درصد کمتری را به خود اختصاص داده و 95 درصد مروارید های موجود در بازار را مروارید های آب های شیرین تشکیل می دهند.

البته پس از آنکه قیمت تجهیزات کشت انبوه مروارید کاهش یافت، و در دسترس همگان قرار گرفت، قیمت یک مروارید کوچک در بازار جهانی از چند دلار تا هزاران دلار متغیر گشت. قیمت مروارید تنها به رنگ، اندازه، سطح نرم و درخشندگی آن بستگی ندارد، بلکه آنچه یک مروارید را قیمتی می نماید، وجود تلفیقی عادلانه از تمامی موارد ذکر شده است.

جالب است بدانید که قدیمی ترین و بزرگترین مرواریدی که تا کنون کشف شده لا پرگرینا نام دارد. این مروارید در قرن شانزدهم در سواحل پاناما کشف و سپس به ملکه اسپانیا هدیه داده شد. این مروارید در سال 1969 به وسیله ریچارد برتون خریداری و به الیزابت تیلر اهدا گردید.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها