سریلانکا: از استخراج تا فروش

بازدید از سریلانکا به معنی دستیابی به یک تجربه بزرگ در زمینه منابع سنگ قیمتی و آشنایی با یکی از مراکز تجاری سنگ قیمتی در جهان است. این کشور دارای فرهنگی غنی و البته بی نظیر بوده که این فرهنگ، بازار های فروش مدرن و حیاتی سنگ های قیمتی را از خود به جا گذاشته است.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو


سریلانکا در زمینه سنگ های قیمتی، بازار از تولید به مصرف قابل قبولی دارد. آنها محصولات تولید شده از سنگ های قیمتی را در داخل استفاده کرده و میزان عظیمی از این تولیدات را به بازار خارج از کشور نیز صادر می نمایند. سیر تحول بازار سنگ قیمتی در سریلانکا به دو دهه اخیر بر می گردد. این تحول، ترکیبی از اصول فرهنگی و سنتی با فن آوری و روش های تجاری جدید و به روز است.

سریلانکا، جزیره ای جذاب

با سفر به سریلانکا در می یابید که این کشور یک جزیره بزرگ با طبیعتی گوناگون است. برخی معتقدند که تمدن در سریلانکا به بیش از 300 هزار سال بر می گردد. اصلی ترین قوم در سریلانکا، سینهالی است که حدود 73 درصد از کل جمعیت را در بر گرفته و از حدود قرن ششم قبل از میلاد از هندوستان پا به این کشور گذاردند. دین اصلی مردم سریلانکا بودائیسم است.

به جز سینهالی ها تامیل ها نیز در سریلانکا حضور داشته که دین این اقوام نیز بودایی است. البته حضور مردم مسلمان و مسیحی نیز در سریلانکا به چشم می خورد. همین تنوع فرهنگ و دین بر روی طراحی جواهرات به ویژه زیورآلات به کار رفته در مراسم ازدواج اثر گذاشته است.

یکی از جذاب ترین جنبه های اقتصادی سریلانکا هماهنگی و تنوع تولیدی بر طبق فرهنگ، تجربه و به روز رسانی آن است. این هماهنگی به وضوح در معدن، تجارت، تراش، علم بهبود بخشی سنگ های قیمتی، صنعت جواهرسازی و بخش های خرده فروشی مشهود است.

در وهله اول، استخراج از معدن طبق اصول سنتی صورت می پذیرد. این کار در مقیاس کوچکتر بر طبق سلیقه و طرح سنگ انجام می گیرد. تراش سنگ های قیمتی ترکیب جذابی از نیرو و تکنیک دست انسان، با استفاده از متخصص ترین نیرو های آشنا به سنگ های تراش نخورده است. رشد و پیشرفت تراش دقیق و ترمیم تراش سنگ قیمتی نیز مدیون تحمل سختی های بسیار می باشد.

تجارت سنگ های قیمتی نیز ترکیبی از دانش و تجربه به دست آمده طی ده های گوناگون است. به عنوان مثال تنها تبحر تاهی ها در تولید یاقوت کبود پرداخت شده به وسیله روش گرمادهی، سبب گشته تا این قوم به بازار جهانی کروندوم تسلط کامل داشته باشند. سریلانکا یکی از بهترین کشورها در زمینه تولید یاقوت کبود پرداخت شده در رنگ های متنوع است.

طراحی و ساخت جواهرات در سریلانکا نیز پیوند نزدیکی با خورده فروشان داخلی و بازارهای خارجی دارد. جواهرات با طلای سنتی 22 عیار در سریلانکا دارای تقاضای بالایی است. مردم، این جواهرات را به عنوان تزئین مراسم ازدواج گرفته تا سرمایه گذاری و منبع مالی برای وثیقه گذاشتن در شرایط لازم به کار می برند. بازار های فروش جواهرات در سریلانکا طبق سلیقه و ذوق افراد جوان تنظیم شده است. اگرچه صاحبان امر تصمیم دارند که با رشد صنعت توریسم، این هنر و سلیقه را به جهان نیز صادر کنند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها