اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ریزش سکه با سقوط اونس

در ششمین روز هفته بهای اونس در بازارهای جهانی افت قابل توجهی کرد و به تبع آن قیمت سکه در بازارهای داخلی به کانال 920 هزار تومان پایین آمد. همچنین برای اولین بار پس از 20 روز بهای سکه بازار از ارزش ذاتی این فلز گرانبها بیشتر شد و حباب منفی قیمتی سکه شکسته شد. در این روز، بهای شاخص بازار ارز نیز تغییری نسبت به روز چهارشنبه تجربه نکرد و دلار با قیمت 3245 تومان به کار خود در اولین هفته آبان ماه پایان داد.



شکست حباب منفی سکه
روز پنج‌شنبه قیمت سکه هم راستا با افت قابل ملاحظه طلای جهانی کاهش یافت. در آخرین روز هفته قبل هر سکه بهار آزادی به بهای 925 هزار تومان معامله شد که کاهشی 7 هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه داشت. به علت سکون قیمتی دلار در آخرین روز هفته، به‌نظر می‌رسد افت یک درصدی اونس در بازارهای جهانی عامل اصلی سقوط سکه به کانال 920 هزار تومانی باشد.
آخرین باری که بهای این فلز قیمتی به کانال 920 هزار تومانی وارد شده بود به 25 روز قبل(15 مهرماه) بازمی‌گشت. دیگر رکوردشکنی سکه در آخر هفته گذشته مربوط به شکسته شدن حباب منفی این فلز ماندگار پس از گذشت حدود 20 روز بود. روز پنج‌شنبه درحالی‌که ارزش ذاتی این فلز گرانبها 924 هزار تومان بود، سکه بازار 925 هزار تومان قیمت خورد تا برای اولین بار ظرف 20 روز گذشته بهای سکه بازار از ارزش ذاتی این فلز بیشتر باشد.


رشد کمتر از یک درصدی دلار در هفته
شاخص بازار ارز که از ابتدای هفته انتهایی مهرماه در مسیر کاهشی قرار گرفته بود، در دو روز ابتدایی هفته گذشته نیز افت کرد. دلار که در بازه زمانی 26 مهر ماه تا 2 آبان 30 تومان از ارزش خود را از دست داده بود، در سومین و چهارمین روز آبانماه نیز 15 تومان نوسان کاهشی را تجربه کرد تا به این ترتیب بهای این ارز در این 10 روز 45 تومان افت کند و از 3260 تومان تاریخ 26 مهرماه به 3215 تومان در روز یکشنبه گذشته برسد. با وجود این دوشنبه پیش مسیر حرکتی دلار معکوس شد. در سومین روز هفته شاخص بازار ارز افت 15تومانی ابتدای هفته را جبران کرد و با 15 تومان افزایش در بازار با قیمت 3230 تومان به فروش رفت. نوسان 15 تومانی دلار در این روز اولین نوسان بالای 10 تومان این ارز پس از 25 روز بود. شاخص بازار ارز در چهارمین و پنجمین روز هفته نیز مجموعا 15 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و تا قیمت 3245 تومان بالا رفت. پس از 5 روز نوسان ابتدای هفته، بهای دلار در آخرین روز هفته تغییری نکرد و روی 3245 تومان باقی ماند. با وجود سکون انتهای هفته، بهای شاخص بازار ارز طی هفته قبل مجموعا 30 تومان (معادل 6/0 درصد) بالا رفت. گروهی از فعالان رشد اخیر نرخ دلار را ناشی از عبور بازار از شرایط روانی حاصل از مذاکرات اخیر می‌دانند و بر «عادی» شدن شرایط بازار با بازگشت نسبی نرخ تاکید می‌کنند.


بازگشت نرخ رسمی به اول آبان
پنج‌شنبه بانک مرکزی برای اولین بار طی هفته گذشته نرخ رسمی دلار را افزایش داد. این نهاد در این روز نرخ رسمی دلار را 26 هزار و 706 ریال اعلام کرد که افزایشی 5 ریالی نسبت به روز چهارشنبه داشت. با افزایش 5 ریالی در روز ششم هفته، دلار مبادله‌ای افت 5 ریالی خود در را طول 5 روز ابتدایی جبران کرد و به نرخ خود در اولین روز از ماه دوم پاییز بازگشت.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد