اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا به شدت تحت تاثیر آمارهای اقتصادی آمریکا قرار دارد

سایت طلا : تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری اف سی استون بر این باور است که قیمت طلا همچنان به شدت تحت تاثیر تحولات اقتصادی آمریکا و سیاست های پولی فدرال رزرو قرار دارد.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ ، قیمت طلا که ماه گذشته با افت 6.2 درصدی روبرو شد در ماه اکتبر نیز تاکنون 0.8 درصد کاهش را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در شش ماه نخست امسال تحت تاثیر تشدید تنش های سیاسی بین المللی به خصوص در اوکراین و خاور میانه رشد 10 درصدی را تجربه کرد ولی در ماه های اخیر بار دیگر به شدت کاهش یافته است.

شاخص ارزش دلار بار دیگر به بالاترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسیده است. فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست اخیر خود تصمیم گرفت تا اجرای محرک پولی را متوقف کرده و نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند.

ادوارد میر تحلیلگر اقتصادی موسسه اف سی استون تاکید کرد که قیمت طلا تحت تاثیر دو عامل مهم با کاهش شدیدی روبرو شده است. اعلام سیاست های جدید فدرال رزرو آمریکا و انتشار گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص افزایش رشد اقتصادی در سه ماه سوم امسال تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

وی افزود: طلا بار دیگر با دلار قوی تر روبرو شده و شاخص سهام نیز رشد نسبی داشته است. این روند موجب ادامه نزول قیمت طلا در سال 2015 خواهد شد./م


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد