اونس طلا2213.12
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ثابت بودن نرخ ارز به صلاح جامعه نیست!

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی ایران معتقد است: ثابت بودن نرخ ارز از این جهت که کشور ما در شرایط تورمی است، به صلاح جامعه نیست زیرا باعث می‌شود بخش تولید و صادرات قدرت رقابت خود را از دست دهند.



مسعود گل شیرازی اظهار کرد: کم‌شدن نوسانات ناگهانی نرخ ارز و کاهش فاصله نرخ ارز آزاد با نرخ ارز مبادلاتی زمینه‌ای برای تثبیت نرخ ارز است.

وی افزود: دولت قول داده بود که در سال جاری از نوسانات ناگهانی نرخ ارز جلوگیری کند و تلاش‌های 10 ماه گذشته دولت نشان می‌دهد در این موضوع موفق بوده است.

رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تامین مالی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خاطر نشان کرد: نشانه‌های مثبتی از کاهش فاصله نرخ ارز آزاد و ارز مبادله‌ای و همچنین حمایت از تولید توسط دولت دیده می‌شود.

گل‌شیرازی گفت: در حمایت از تولید نباید اینگونه برداشت شود که تولید ضعیف است و نیاز به حمایت دارد بلکه باید توجه ویژه در سطح خرد و کلان به فعالیت‌های مولد انجام و به تولید‌کننده احترام گذاشته شود.

وی اظهار کرد: طبق آخرین گزارش‌های میدانی، تامین مالی تولید‌کننده و کاهش فشار مالیاتی مهم‌ترین درخواست تولید‌کنندگان است، در حال حاضر بخش غیرشفاف اقتصاد از پرداخت مالیات فرار می‌کنند و عمده‌ فشار بر دوش بخش شفاف اقتصاد که همان بخش تولید است، وارد می‌شود.

به گفته گل شیرازی دقت نظر ویژه در تامین سرمایه در گردش و افزایش سرمایه‌گذاری، لازمه‌ ایجاد رونق در تولید ملی، افزایش اشتغال و کاهش قیمت تمام شده برای حضور در بازار‌های صادراتی است.


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد