اونس طلا2394.45
مظنه16,166,000
18 گرم3,731,900
ارزش سکه36,421,998
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,700,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

بازگشت فشار احیای آمریکا بر بازار طلا

طلا پس از دو هفته رشد متوالی، در هفته گذشته با افت ارزش روبه‌رو شد. بهای اونس طلا که هفته را با قیمت 1238 دلار آغاز کرده بود، در پایان آخرین روز کاری روی قیمت 1231 دلار ایستاد تا در کل هفته نیم درصد افت کرده باشد.



اونس در نخستین روز کاری هفته با 8دلار رشد به قیمت 1246 دلار رسید. مهم‌ترین دلیل رشد 7 دلاری روز دوشنبه افزایش «خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن» و همچنین «بهبود مجدد نمودارهای فنی» بود. در این روز خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن و همچنین شناسایی سود از سوی معامله‌گران باعث بالا رفتن ارزش فلز زرد شد. دوشنبه بازارهای سهام آمریکا عملکرد خوبی داشتند، اما آمار بدی که توسط وزارت خزانه داری آمریکا منتشر شد به بالا رفتن قیمت طلا کمک کرد.
آخر وقت دوشنبه گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد بانک‌های مرکزی ژاپن، چین و اتحادیه اروپا همگی اجرای سیاست‌های انبساطی را تشدید کرده‌اند. افزایش نگرانی‌ها قیمت نهایی روز سه شنبه را 1249 دلار تعیین کرد. رشد 3 دلاری قیمت اونس در دومین روز کاری هفته نیز عمدتا به دلیل افزایش خرید طلا به‌عنوان سرمایه امن و شناسایی سود از سوی معامله‌گران بود. جریان سرمایه به سوی بازار طلا در روز سه‌شنبه در مقطعی قیمت را به 1255 دلار نزدیک کرد تا بالاترین قیمت‌ها در 6 هفته پیش از آن رقم خورده باشد. سه‌شنبه عملکرد خوب شرکت اپل در بازار سهام ریسک‌گریزی را در بازارهای بورس آمریکا کاهش داد، با این همه اعلام بدترین رشد تولید ناخالص ملی چین در 5 سال گذشته باعث افزایش معاملات در بازار فلزات گرانبها شد.
بر خلاف روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، چهارشنبه روز افت قیمت تا سطح 1241 دلار بود. افت روز چهارشنبه بیشتر ناشی از افت یورو در بازارهای جهانی ارز در پی قوی شدن احتمال تشدید بیشتر سیاست‌های انبساطی از سوی بانک مرکزی اروپا بود. اوضاع سخت اقتصادی در اروپا باعث افت یورو و در نتیجه تقویت دلار می‌شود و تقویت دلار نیز فشار بر بازار فلزات گرانبها را افزایش می‌دهد.
اما اونس طلا روز پنج‌شنبه افت قابل توجهی را تجربه کرد تا به قیمت 1231 دلار برسد. این افت شدید عمدتا ناشی از تضعیف چشم‌انداز فنی کوتاه‌مدت و فروش فنی بود. کاهش ریسک‌گریزی با توجه به بهبود وضعیت بازارهای سهام آمریکا نیز عامل کاهشی مهمی بود. عملکرد خوب شرکت‌های بزرگ آمریکایی در بازارهای سهام باعث رشد شاخص‌ها و فشار روی فلز طلا شده است. همزمان تشدید نشدن نگرانی‌های ژئوپلیتیک نسبت به هفته‌های گذشته به کاهش فشار روی بازار فلزات گرانبها کمک کرد. پنج‌شنبه میزان مطالبات بیمه بیکاری در ایالات متحده نیز منتشر شد که کمترین سطح در 14 سال گذشته را نشان می‌داد.
بهای اونس در آخرین روز کاری نیز نوسان داشت، اما در نهایت با چند سنت افت نسبت به قیمت روز پنج‌شنبه روی همان سطح 1231 دلار ایستاد. قیمت طلا در آخرین لحظات مبادلات روز جمعه در حالی کاهش یافت که میزان فروش مسکن در بازار آمریکا در ماه سپتامبر بالاترین حد در 6 سال اخیر اعلام شد. به این ترتیب قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت تحت تاثیر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا، افزایش شاخص دلار و شاخص‌های سهام با کاهش مواجه شد. با این همه اونس در 30 روز منتهی به جمعه 2 آبان حدود 14 دلار رشد را تجربه کرده است.


خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد