اونس طلا2325.84
مظنه15,306,000
18 گرم3,533,400
ارزش سکه34,484,418
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,150,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

نیویورک پست: اوباما دیر یا زود توافق هسته‌ای با ایران را امضا می‌کند / احتمال خودداری کنگره آمریکا از لغو تحریم‌ها

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دیر یا زود، توافق هسته‌ای با ایران را امضا خواهد کرد.


به گزارش نیویورک پست، دلیل ایران برای امضای هرتوافق هسته ای پایان دادن به تحریم های آمریکا است اما کنگره‌ی آمریکا در صورت آنکه احساس کند که توافق هسته ای برای مهار برنامه هسته ای ایران کافی نیست ممکن است از لغو تحریم ها خودداری کند.

اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس آمریکا گفت: امضای توافق نهایی با ایران در حالی که کنگره به وضوح خود را کنار کشیده است، سخت به نظر می رسد.

با توجه به ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق نهایی، 6 قدرت جهانی و ایران تا 24 نوامبر فرصت دارند تا توافق جامع را امضا کنند.

یکی از دیپلمات های حاضر در مذاکرات هسته ای در این باره گفت: قطعا به نظر می رسد که ضرب الاجل تعیین شده بر اساس برنامه‌ی سیاستمداران آمریکایی بوده است که به اوباما انعطاف پذیری بیشتری برای دستیابی به توافق نهایی با ایران را می دهد.

این گزارش در ادامه می نویسد: فراموش نکنید که مذاکره کنندگان تاکنون پاسخگویی درباره تاسیسات اراک در ایران را آغاز نکرده اند و فراموش نکنید که ایران از گفت وگو بر سر برنامه موشکی خود نیز خودداری کرده است.

بر این اساس باید گفت که ما به سمت امضای توافق هسته ای با ایران در حرکتیم که در بهترین حالت ایران را از دستیابی به بمب هسته ای دور نگه داشته در حالی که قابلیت هسته ای در این کشور حفظ می شود.

این روزنامه آمریکایی در پایان می نویسد اجازه دادن به ایران برای تبدیل شدن به یک کشور هسته ای برای خاورمیانه، متحدان ما در منطقه و علاوه بر همه‌ی اینها برای آمریکا نیز بد است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد