اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آغاز روز دوم مذاکرات ایران و 1+5 / بررسی بیشتر موضوعات اختلافی و جمع‌بندی مباحث

دومین روز مذاکرات کارشناسی هیات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 در مقر اروپایی سازمان ملل متحد در شهر وین اتریش برگزار شد تا طرفین مذاکرات روز گذشته خود را جمع بندی کنند.



مذاکرات کار‌شناسی ایران و 1+5 برای بحث و مذاکره بیشتر درباره موضوعات اختلافی از روز گذشته به ریاست "حمید بعیدی‌نژاد" مدیر کل سیاسی و امنیت بین‌الملل وزارت امور خارجه و "استفان کلمنت" دستیار ارشد مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر وین آغاز شده است.

طرفین روز گذشته در دو دور مذاکرات که صبح و عصر برگزار شد، هشت ساعت با یکدیگر بر سر موضوعات اختلافی میزان غنی سازی اورانیوم، نحوه لغو تحریم‌ها و مدت زمان توافق نهایی و طرح‌ها و ایده‌های مطرح شده در مذاکرات سیاسی بحث و گفت‌و‌گو کردند.

این نشست کار‌شناسی برای بحث و بررسی بیشتر موضوعات اختلافی برگزار شده است تا طرفین به درک مشترکی برای رسیدن به توافق جامع دست یابند.

وزرای خارجه ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین و آلمان) به همراه "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سوم آذر 1392 (24 نوامبر 2013) در شهر ژنو در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران به توافقی تحت عنوان "برنامه اقدام مشترک" (توافق ژنو) دست یافتند و این توافقنامه در 30 دی ماه 92 وارد مرحله اجرا شد و از آن پس گفت‌وگوها درباره راه‌حل جامع هسته‌ای تا کنون ادامه دارد.

همچنین قرار بود تا 29 تیرماه 93 توافقنامه جامع هسته‌ای حاصل شود اما به دلیل اختلافات موجود و عدم حصول توافق، قرار شد این مذاکرات برای چهار ماه دیگر (سوم آذر 93) تمدید شود.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد