اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ابلاغ دستورالعمل اجرایی خریدوفروش مسکن مهر/ افزایش قیمت خودرو در فصل پاییز/تحقیق و تفحص از واردات بنزین در دستور کار مجلس

بررسی مطالبات دامداران در هیأت دولت، عرضه گوشت گوساله ۱۶هزارتومانی برای ایام محرم، بازگشت بازار سهام به روند صعودی تحت تأثیر ۳ عامل و... از مهمترین اخبار برگزیده امروز اقتصادی است.



گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه سی‌ام مهرماه 1393 به شرح زیر است:

* دستورالعمل اجرایی خرید و فروش مسکن مهر ابلاغ شد

مدیرعامل شهر جدید پردیس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی خرید و فروش مسکن مهر از ابتدای هفته جاری خبر داد و گفت: متقاضیان خرید و فروش مسکن مهر برای انجام کارهای قانونی به واحد حقوقی شرکت عمران پردیس مراجعه کنند.

ولی‌پور در پاسخ به اینکه مصوبه خرید و فروش مسکن مهر 3 ماه قبل تصویب شد، چرا ابلاغ آن طول کشید، تاکید کرد: به هر حال ه بخشنامه‌ و یا هر ابلاغیه‌ای 6 ماه زمان می‌برد، تا قابلیت اجرایی پیدا کند، بنابراین فروشندگان مسکن مهر می‌توانند با مراجعه به شرکت عمران پردیس خریدار جدید را جایگزین خود کنند.

* افزایش قیمت برخی خودروها در بازار پائیزی

بازار خودرو در حالی فصل پائیز را آغاز کرد که قیمت برخی خودروها با افزایش همراه بوده است. بر این اساس، قیمت هر دستگاه پژو 206 تیپ 5 با افزایش 900 هزار تومانی به 38.5 میلیون تومان رسیده و در مورد پژو 206 صندوق‌دار مدل V8 نیز می‌توان به افزایش 600 هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت 38 میلیون و 700 هزار تومان اشاره کرد.

* طرح تحقیق و تفحص از واردات بنزین در دستور کار مجلس+متن تحقیق و تفحص

طرح تحقیق و تفحص از واردات بنزین که به امضای جمعی از نمایندگان رسیده، تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد و از سوی هیأت رئیسه نیز به کمیسیون تخصصی (انرژی) ارجاع شد. بر اساس این گزارش، متن تقاضای تحقیق و تفحص از واردات بنزین در لینک خبر فوق قابل مشاهده است.

* بررسی 7 درخواست دامداران در هیأت دولت/ ارائه مستندات به معاون رئیس‌جمهور

رئیس هیأت مدیره انجمن صفنی گاوداران با اشاره به اینکه در سفر هیأت دولت به زنجان درخواست‌های دامداران بررسی می‌شود، گفت: در جلسه‌ای مطالبات دامداران با مستندات ضمیمه پرونده شده و در اختیار آقای نوبخت برای بررسی قرار گرفته است.

مقدسی با بیان اینکه نمایندگان دامداران در این جلسه 4 ساعته 7 مطالبه را مطرح و صورت جلسه کردند، گفت: اولین خواسته نمایندگان دامداران اجرای مصوبه دولت مبنی بر خرید شیر با قیمت 1440 تومان از دامداران توسط کارخانجات و پرداخت مابه‌التفاوت قیمت شیر از ابتدای تیر تا پایان مهرماه سال جاری است.

* عرضه گوشت گوساله 16 هزار تومانی برای محرم/ افزایش 1000 تومانی قیمت گوشت گوسفندی

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: از چند روز آینده در تهران مراکزی به مردم معرفی می‌شود که در این مراکز گوشت گوساله داخلی برای نذر هیات‌ها در ایام سوگواری محرم با قیمت 16 هزار تومان ارائه می‌شود. ملکی به بیان دلایل افزایش قیمت گوشت گوسفند اشاره کرد و افزود: افزایش تقاضا و ذبح تعداد زیادی دام در عید قربان و نزدیک شدن به ماه محرم از دلایل افزایش قیمت بوده است.

* فاز اول اجرای سامانه هوشمند پالایش شبکه‌های اجتماعی آغاز شد

فاز اول اجرای سامانه هوشمند پالایش شبکه‌های اجتماعی با امضای تفاهم نامه بین شرکت ارتباطات زیرساخت و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورد.

این تفاهم نامه پس از طرح و تصویب مدل مفهومی پالایش هوشمند در کمیسیون امنیت شورای عالی فضای مجازی به منظور توسعه فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی بر اساس اصول و ضوابط فرهنگی و اجتماعی کشور به مرحله اجراء در آمده است.

* چشم‌انداز مثبت بورس تهران تحت تأثیر 3 عامل/ قالیباف‌اصل: حقوقی‌ها در کنار حقیقی‌ها خریدارند

روند معاملات بازار سهام طی روزهای گذشته نشان از امید و احتمال بازگشت به روزهای رونق دارد و یکی از عمده دلایل بازگشت بازار به روند صعودی، احتمال توافق در مذاکرات عنوان شده است؛ در این خصوص مدیرعامل بورس تهران می‌گوید حقوقی‌ها در کنار حقیقی‌ها در بازار فعالند.

در بازار سهام طی هفته‌ای که گذشت عطش خرید سهام و به نوعی مسابقه برای آن افزایش یافت و به دنبال افزایش تقاضا شاخص بورس با روندی رو به رشد حدود 2 هزار واحدی اکنون به کانال 74 هزار واحد رسیده است.

* حذف بند «دریافت کن یا بپرداز» از قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه تا پایان 2014

وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: این کشور برای گازی که تحویل نگرفته پول نمی‌پردازد و آنکارا تا پایان سال 2014 بند «دریافت کن یا بپرداز» از قرارداد صادرات گاز ایران به ترکیه را حذف خواهد کرد.

تانر ییلدیز گفت، ترکیه این بند را از قرارداد با ایران تا پایان سال 2014 حذف خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد، ترکیه این بند را از قرارداد صادرات گاز روسیه در سال 2013 به طور کامل حذف کرده است.

* رکود بازارهای جهان و بازتاب آن در خاورمیانه

کارشناس سیاست‌های راهبردی بازار در ابوظبی درباره دلیل آسیب‌پذیری کم بازارهای خاورمیانه از رکود جهانی معتقد است: خاورمیانه درهای خود را به روی سرمایه گذاران خارجی باز کرده است،‌ بازرگانان و سرمایه گذاران همواره در جستجوی امنیت، ثبات، قیمت و فن‌آوری مناسبند. بازارهای جهانی اخیرا با دور تازه ای از نگرانی و ترس مواجه شد که با خود نوسان بیشتر شاخص ها و فروش بخش بزرگی از سهام را به همراه آورد.

* نفت همچنان بالای 86 دلار باقی ماند

قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال بازگشت خریداران به بازار بالای 86 دلار باقی ماند. «یوسوکه ستا» تحلیلگر بازارهای نفتی در توکیو گفت، قیمت نفت برنت در حال ترمیم است و با کاهش قیمت نفت به اندازه کافی، به نظر می رسد که این سطح قیمتی، فرصت خوبی برای خرید باشد.

* محدودیت‌های ترافیکی محور‌های منتهی به شمال تا پایان هفته/ اغلب راه‌های کشور باز است

تردد ‌همه تریلرها و کامیون‌ها از محور‌های هراز و کندوان و نیز در محور چالوس تردد از ساعت 14 روز جمعه تا ساعت 1 بامداد روز شنبه 3 آبان‌ از کرج به مرزن آباد ممنوع است.

به دلیل بارش برف در برخی از محور‌های مواصلاتی کشور،‌ رانندگانی که قصد تردد در محور‌های استان‌های سردسیر و برف‌خیز را دارند حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.‌


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد