اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا سال آینده هم کاهش خواهد یافت

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی رویترز از تحلیلگران اقتصادی نشان می دهد که قیمت طلا در سال 2015 میلادی نیز برای سومین سال متوالی با کاهش روبرو خواهد شد.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز ، نظرسنجی انجام شده از 30 تحلیلگر اقتصادی نشان می دهد که با تثبیت اوضاع اقتصادی جهان در سال 2015 میلادی قیمت طلا بار دیگر با کاهش روبرو خواهد شد و برای سومین سال متوالی عملکرد ناامید کننده ای خواهد داشت.

بر اساس این گزارش نظرسنجی انجام شده حاکی است که میانگین قیمت هر اونس طلا سال آینده به کمتر از 1225 دلار خواهد رسید. این رقم برای سال 2014 میلادی 1270 دلار اعلام شده است.

نظرسنجی مشابهی که در ماه جولای انجام شده بود نشان می دهد میانگین قیمت طلا در سال 2015 میلادی به 1250 دلار خواهد رسید. قیمت طلا پس از افت شدید 28 درصدی در سال 2013 میلادی از ابتدای امسال تاکنون نوسانات چندانی نداشته است.

علی رغم افزایش 10 درصدی قیمت طلا در شش ماه نخست امسال افزایش ارزش دلار و شاخص سهام بار دیگر موجب شده تا قیمت طلا در سه ماه سوم امسال با کاهش روبرو شود.

جیمز گلن تحلیلگر بانک ملی استرالیا تاکید کرد که پس از سپری شدن دوران تثبیت ، انتظار داریم که قیمت طلا در سال آینده روند نزولی را بار دیگر از سر بگیرد. افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا و روند صعودی ارزش دلار تاثیر زیادی بر کاهش قیمت طلا در سال آینده خواهد داشت.

وی افزود: از سوی دیگر بهبود اوضاع اقتصادی جهان و کاهش تنش های سیاسی موجب کاهش تقاضا و قیمت طلا خواهد شد. این نظرسنجی نشان می دهد که میانگین قیمت نقره نیز سال آینده به 18.90 دلار در هر اونس خواهد رسید. این رقم امسال نیز به 19.40 دلار خواهد رسید.

قیمت نقره نیز پس از کاهش 36 درصدی در سال 2013 میلادی از ابتدای امسال تاکنون با افت 10 درصدی روبرو شده است.این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که میانگین قیمت هر اونس پلاتین سال آینده به بیش از 1447 دلار خواهد رسید. این رقم نیز در نظرسنجی ماه جولای 1600 دلار اعلام شده بود.

میانگین قیمت پلاتین در سال 2014 میلادی نیز 1424 دلار خواهد بود. اعتصاب کارگران آفریقای جنوبی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلز در سال 2014 میلادی داشته است./م



انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد