وردیت و ملانیت سیاه

در این مقاله شما را با دو سنگ قیمتی ناشناخته آشنا خواهیم ساخت. این دو سنگ عبارتست از ملانیت سیاه و وردیت.

آموزشگاه گوهرشناسی و گوهرتراشی آرگو

در این مقاله شما را با دو سنگ قیمتی ناشناخته آشنا خواهیم ساخت. این دو سنگ عبارتست از ملانیت سیاه و وردیت.

ملانیت سیاه
ملانیت سیاه یکی از انواع نادر گارنت از نوع آندرادیت(گارنت آهن کلسیم دار) می باشد. این سنگ بیشترین ضریب شکست را داشته و ضریب آن بین 1.89 تا 1.94 است.
ملانیت یک سنگ تیره با جلای سیاه بسیار جذاب می باشد.سنگ سیاه در صنعت جواهر بسیار نادر بوده که ملانیت یک سنگ سیاه معروف در این عرصه می باشد.رنگ تیره این سنگ به دلیل تیتان آن، که با ترکیبات آهن جایگزین شده، می باشد. این سنگ سختی خوبی دارد.از ملانیت می توان برای تزئین نگین انگشتر، دستبند و گوشواره استفاده کرد. غالبا این سنگ جواهر را در عوض یاقوت کبود، لعل و عقیق سیاه به کار می برند.

وردیت
سنگ دیگر مورد بحث وردیت می باشد. وردیت یک نام تجاری برای سنگی دگرگون شده به رنگ سبز تیره تا روشن می باشد.رنگ سبز وردیت مربوط به کروم می باشد.
وردیت در شمال رودخانه کپ در آفریقای جنوبی در جایی که به دنبال طلا بودند، یافت شد. بومیان آفریقایی از آن برای صدها سال به عنوان یک سنگ آرایشی برای تزئین استفاده می کردند.
وردیت با رنگ سبز خود و سختی موس برابر با 3 شناخته می شود. وجه تمایز این سنگ با انواع دیگر سنگ های قیمتی سبز رنگ مانند سرپانتین، در ضریب شکست 58/1 آن است.
بیشتر رسوبات حاوی وردیت در زیمباوه یافت می شود. وردیت می تواند به رنگ های زرد-سبز، آبی-سبز یا قهوه ای باشد. رنگ سبز وردیت، می تواند روشن یا تیره ظاهر شود و این بستگی به میزان محتوای کروم آن دارد.
این سنگ جلای ابریشمی، مرواریدی و یا گاهی مات دارد. وردیت به صورت کروی و دانه تسبیحی صیغل داده می شود.بهترین راه تمیز کردن این جواهر آسیب پذیر، استفاده از کف صابون و دستمال نرم می باشد.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها