اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روسیه ذخایر طلا را با هدف مقابله با تاثیرات منفی تحریم غرب افزایش می دهد

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که روسیه با توجه به روبرو شدن با تحریم های اقتصادی و تجاری غرب قصد دارد ذخایر طلای خود را بیش از پیش افزایش دهد تا با تبعات منفی تحریم ها مقابله کند.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اینترنشنال بیزینس تایمز، روسیه پنجمین ذخایر بزرگ ارزی جهان را در اختیار دارد و طی ماه های گذشته تلاش وسیعی را برای افزایش ذخایر طلای خود آغاز کرده است.

بر اساس این گزارش روابط روسیه و غرب از زمان آغاز بحران اوکراین تاکنون به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد تنزل پیدا کرده و کشورهای غربی تحریم های زیادی را علیه مسکو اعمال کرده اند.

روسیه قصد دارد با کاهش وابستگی ذخایر ارزی خود به دلار و یورو آسیب پذیری در برابر تحریم های غرب را به حداقل ممکن کاهش دهد. تازه ترین آمارهای صندوق بین المللی پول نشان می دهد که روسیه هم اکنون پنجمین ذخایر بزرگ طلای جهان را در اختیار دارد.

گزارس سایت طلا حاکیست، روسیه با پشت سر گذاشتن سوییس به این جایگاه دست یافته است. میزان ذخایر طلای روسیه تا ماه اوت به بیش از 1112 تن رسیده که این رقم نسبت به ژانویه 7 درصد رشد داشته است.

سهم طلا در ذخایر ارزی روسیه نیز به بیش از 9.8 درصد افزایش یافته است. تحریم های اقتصادی و تجاری تبعات منفی برای اقتصاد روسیه در پی داشته است. بیش از 70 درصد ذخایر ارزی روسیه با دلار و یورو نگهداری می شود.

دولت روسیه قصد دارد تا سهم دلار و یورو را در ذخایر ارزی خود کاهش دهد./م


انتهای پیام




خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد