اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کارمزدها از اول آبان اجرایی نخواهد شد

احمدی گفت: تا کنون 17 تا 20 هزار فقره چک برگشتی داریم که با اجرا شدن طرح چکاوک اقدام خوبی در این زمینه صورت خواهد گرفت.



محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی در حاشیه نخستین همایش تخصصی بانکها و شرکتهای فناوری اطلاعات با رویکرد برنامه ششم توسعه در جمع خبرنگاران در خصوص شامانه چکاوک (چک الکترونیکی) گفت: بحث متمرکز کردن چک های مردم در یک سامانه متمرکز برای بررسی و رصد در سامانه ای با عنوان چکاوک از دو سال پیش در بانک مرکزی مطرح، در شورای پول و اعتبار تائید، مصوبه مورد نیاز اخذ و کارهای لازم و ضروری برای اجرای این طرح آغاز شد.

وی افزود: با توجه به پهنه شبکه بانکی از اول مهرماه در چهار استان راه اندازی شد و کار به صورت آزمایشی و پایلوت پیش برده شد و قرار بود از اول آذر ماه هم در کل کشور اجرائی شود اما با توجه به درخواست بانک هایی که دارای شعبات گسترده تری نسبت به دیگر بانک ها هستند، تصمیم به تعلیق اجرای این طرح تا 2 ماه آینده گرفته شد و با توجه به تصمیم گیری های جدید از بهمن ماه، این سامانه با هدف سامان دادن و نظم بخشیدن به چک های مردم اجرائی خواهد شد.

احمدی در ادامه با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم این طرح ایجاد اطمینان میان صادر کننده و دریافت کننده چک است، گفت: تا کنون 17 تا 20 هزار فقره چک برگشتی داریم که با اجرا شدن این طرح اقدام خوبی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

حواشی مانع اجرای طرح کارمزدها شد

دبیر کل بانک مرکزی در خصوص کارمزدهای دستگاه های کارتخوان گفت: بحث کارمزدها از اردیبهشت ماه امسال مطرح شده بود که قرار بود اول آبان ماه اجرایی شود اما با توجه به حواشی و طرح این موضوع در هیئت دولت، مقرر شد که موضوع مجدد در شورای پول واعتبار مطرح و بررسی شود و تا زمانی که در شورا مصوب نشود اجرایی نخواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص چک پول های 200 هزار تومانی به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: ذخایری در بانک مرکزی همانند بسیاری از کشورهای پیشرفته در جهان موجود است که در صورت رخداد و یا ایجاد مشکلی بشود به راحتی نیازهای نقدی مردم را رفع کرد. که یکی از این ذخایر این چک پول های 200 هزار توانی است.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد