حلقه های نامزدی سلطنتی – قسمت اول

استفاده از سنگ قیمتی یاقوت در جواهرات سلطنتی، این گوهر را با اقبال عمومی مواجه ساخت. شنیدن این مطلب جالب توجه است که حلقه های نامزدی ساخته شده با سنگ های قیمتی رنگی درخشان، نسل ها در میان خانواده های سلطنتی اروپا رواج داشته است.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

اغلب اوقات انتخاب سنگ جواهر، اشاره ای به رنگ ملی یک کشور و یا رنگ های پرچم آن دارد. همچنین این انتخاب می تواند از یک یادگار موروثی مانند قسمتی از یک تاج جواهر، گرفته شود. برای بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی ، انتخاب گوهر به کار رفته در جواهراتشان، داستان خاص خود را روایت می کند.

یاقوت های کبود

در قرون هجدهم و نوزدهم ، یاقوت کبود آبی مطلوب ترین سنگ جواهر برای حلقه های نامزدی بود و بخشی از این محبوبیت به باور مردم برمی گشت. زیرا رنگ آبی این گوهر را نماد آسمان می دانستند. حلقه نامزدی خیره کننده یاقوت کبود کیت میدلتون (همسر شاهزاده ویلیام دوک کمبریج است.

وی به دلیل سلیقه خوبش در مد، مورد توجه مردم انگلستان می باشد)، یاقوت کبود آبی را مجددا به سنگ مورد توجه مردم تبدیل کرد. در اصل، حلقه در سال 1981 و مدت کوتاهی پس از پذیرش پیشنهاد ازدواج پرنس چارلز (Prince Charles)، توسط پرنسس دایانا (Princess Diana) انتخاب شده بود.

از دیگر نمونه های اقبال سنگ قیمتی یاقوت کبود، می توان به خواستگاری افسانه ای ولیعهد پاولس (Pavlos) یونان از ماری شانتال میلر (Marie-Chantal Miller) در سال 1995 اشاره کرد. او پیشنهادش را با یک حلقه مسحور کننده ارائه نمود. حلقه ای که یک یاقوت کبود موروثی داشت و الماسی به شکل قلب به آن افزوده شده بود.

استفاده دیگر یاقوت کبود در جواهرات سلطنتی به سال 2010 بر می گردد. در آن سال شاهزاده نیکلاس (Prince Nikolaos) یونان از تاتیانا بلتنیک (Tatiana Blatnik) با یک حلقه سفارشی طراحی شده شامل یک یاقوت کبود آبی موروثی که زمانی متعلق به مادرش بود و پیش از آن نیز به والدین او تعلق داشت؛ درخواست ازدواج کرد.

یاقوت های سرخ

این سنگ های قیمتی قرمز باشکوه همواره نمادی از قلب بوده و با عشق و شور زندگی مرتبط هستند. در قرون وسطی اروپا، یاقوت سرخ سنگ جواهر انتخابی برای حلقه های نامزدی بود و در میان اعضای خانواده سلطنتی اروپایی امروزی نیز بسیار محبوب می باشد.

درمورد استفاده یاقوت سرخ در جواهرات سلطنتی می توان به یکی از به یاد ماندنی ترین عروسی های سلطنتی، مراسم ازدواج گریس کلی (Grace Kelly) (بازیگر مشهور سینما و برنده جایزه اسکار) با شاهزاده رینر سوم (Prince Rainier III) موناکو در سال 1956 اشاره کرد. آنها تنها چند روز پس از آشنایی با یکدیگر نامزد کردند و این عشق طوفانی و وصلت هالیوودی- سلطنتی تا زمان مرگ شاهزاده گریس در سال 1982 به طول انجامید.

شاهزاده رینر ابتدا ردیفی از یاقوت های سرخ و الماس های کارتیه را به گریس کلی پیشکش کرد اما زمانی که دید حلقه های نامزدی با الماس های بزرگ در میان ستارگان هالیوود مد شده، آن را با یک حلقه الماس 10.5 قیراطی تعویض نمود.

از دیگر نمونه های استفاده از یاقوت سرخ می توان به شاهزاده مارگارت (کنتس اسنودان) اشاره کرد. وی حلقه نامزدی یاقوتی را به دست داشت که توسط شوهرش طراحی شده بود. دورتادور گوهر قرمز درخشان را الماس هایی احاطه کرده بودند که شکلی شبیه یک گل رز - بخاطر نام میانی شاهزاده مارگارت – را بوجود آورده بودند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها