اونس طلا2326.1
مظنه15,246,000
18 گرم3,519,500
ارزش سکه34,349,238
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

تحلیل کیتکو از عوامل موثر بر قیمت طلا در روزهای آینده

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی کیتکو نیوز بر این باورند که وضعیت بازار سهام و برگزاری نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا در روزهای آینده بیشترین تاثیر را بر روند تحولات قیمت طلا خواهد داشت.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز ، نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است اواخر اکتبر برگزار شود و این نشست در شرایطی است که نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی جهان موجب کاهش ارزش دلار و شاخص سهام در بازارهای بین المللی شده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد 1.4 درصدی روبرو شد و روز گذشته به مرز 1239 دلار در هر اونس رسید. در نظرسنجی کیتکو از کارشناسان اقتصادی نیز از 23 نفر 10 نفر به کاهش قیمت طلا و 8 نفر به افزایش قیمت آن در روزهای آینده رای داده اند.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افت شاخص سهام آمریکا، کاهش ارزش دلار و کاهش نرخ بهره واقعی تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است.
برخی کارشناسان بر این باورند که نوسانات شاخص سهام در روزهای آینده و برگزاری نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو بیشترین تاثیر را بر روند قیمت طلا خواهد داشت.

نگرانی ها نسبت به اوضاع اقتصادی اروپا نیز موجب شد تا قیمت طلا طی هفته گذشته به بالاترین سطح در 5 هفته اخیر برسد. در حالی که به نظر می رسد مقام های فدرال رزرو آمریکا در نشست 28 و 29 اکتبر در خصوص پایان یافتن کامل اجرای محرک پولی تصمیم گیری و رایزنی خواهند کرد ولی جیمز بولارد رئیس فدرال رزرو سنت لوییس تاکید کرد که احتمال ادامه اجرای محرک پولی وجود دارد.
اظهارات بولارد در شرایطی است که بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند فدرال رزرو تا اواسط سال آینده نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

برخی از کارشناسان و فعالان بازار طلا نیز معتقدند اگر بحران منطقه یورو ادامه یابد این بدان معنا خواهد بود که اکنون بهترین فرصت برای خرید طلا و سرمایه گذاری خواهد بود. تحلیلگران بورس وال استریت نیز اعلام کردند که کاهش شاخص سهام به نفع قیمت طلا در روزهای آینده خواهد بود.

اگر طلا بتواند سطح مقاومتی 1250 دلاری را بشکند زمینه لازم برای افزایش بیشتر قیمت فراهم خواهد شد. برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند تاحد زیادی ابهامات مربوط به سیاست های پولی این کشور را طی ماه های آینده روشن کند.

گمانه زنی های زیادی در خصوص تصمیمات فدرال رزرو آمریکا مطرح شده است. اگر فدرال رزرو رای به پایان محرک پولی دهد این مساله به معنای افزایش بیشتر ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد بود. از سوی دیگر بانک مرکزی اروپا نیز قصد دارد به زودی برنامه محرک پولی خود را اجرا کند./م


انتهای پیام



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد