اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ممنوعیت موقت در سیر کاهشی طلا

سایت طلا: قیمت طلا در هفته ای که گذشت با کاهش ارزش دلار و شاخص سهام رشد 1.2 درصدی را تجربه کرد تا مسیر کاهشی طلا برای دومین هفته متوالی با مانع روبرو شود.



به گزارش سایت طلا، هفته ی گذشته در حالی آغاز شد که کارشناسان مصرانه بر کاهش قیمتها پافشاری می کردند و معتقد بودند تداوم تقویت دلار و کاهش سیاستهای انبساطی فدرال رزرو برتری طرفداران کاهش قیمت را به رخ می کشد اما اونس با رشد 1.2 درصدی به هفته ی گذشته پایان داد.

صعود بهای طلا در هفته منتهی به 18 مهر ماه پس از 6 هفته متوالی کاهشی در روز دوشنبه نیز ادامه یافت و اونس به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید. بازار طلا در این روز در کنار افت شاخص دلار، تحت تأثیر ادامه نگرانی ها درباره وضعیت اقتصاد جهان و افزایش نسبی تقاضای فیزیکی بود.

با وجود دستیابی طلا به بالاترین سطح در یک ماه گذشته، اکثر تحلیلگران همچنان با توجه به عوامل فشار چشم انداز منفی را برای این بازار ترسیم می کنند.

براساس این گزارش، بازار طلای تهران در روز دوشنبه به مناسبت عید غدیر تعطیل بود و نتوانست واکنشی نسبت به رشد طلای جهانی داشته باشد و این در حالی است که هفته را با کاهش 2500 تومانی هر مثقال طلای 17 آغاز کرد که افت نسبی دلار و اونس جهانی در روز جمعه در این امر موثر بودند.

در روز سه شنبه در ابتدا طلا بهترین سطح در 4 ماه گذشته را تجربه کرد اما با احیای شاخص دلار طلای جهانی تاحدودی از اوج قیمتی فاصله گرفت و در هر اونس به 1233 دلار و 80 سنت رسید.

بازار تهران در روز سه شنبه با توجه به نوسان اندک دلار و اونس 1233 دلاری تغییر خاصی را تجربه نکرد و ارزش هر مثقال بر بهای روز یکشنبه یعنی 417 هزار و 500 تومان ثابت ماند.

گزارش سایت طلا حاکیست، در روز چهارشنبه افت بهای طلا ادامه پیدا کرد و اونس به محدوده ی 1220 دلاری بازگشت اما با داده های اقتصادی از آمریکا، انتشار گزارش های ناامید کننده از اقتصاد اتحادیه اروپا، سقوط بهای نفت خام، افت دلار و شاخص سهام روند طلا معکوس و اونس بهای 1250 دلار را نیز لمس کرد.
داده های اقتصادی حاکی از افت 0.03 و 0.01 درصدی خرده فروشی آمریکا و شاخص بهای تولید کننده در ماه سپتامبر بود.

بازار تهران در این روز با کاهش نسبی دلار داخل از یک سو و رشد اونس از سویی دیگر شاهد افزایش اندک ارزش طلا بود که در روز پنج شنبه با وجود معکوس شدن روند این دو متغییر ارزش هر مثقال طلای 17 عیار در محدوده 418 هزار تومان ثابت ماند.

اما کاهش نسبی طلا در روز پنج شنبه حاکی از قدرت عوامل فشار داشت که البته تداوم افت دلار و نگرانی ها نسبت به اقتصاد جهان مانع از ریزش اونس شد و جایگاه طلا به عنوان سرمایه ای امن همچنان محفوظ ماند.

گفتنی است، خیزش اونس و صعود طلا از زیر سطح 1200 دلار به 1240 دلار در حالی است که پیش بینی های کاهشی همچنان دامنگیر این بازارست و اکثر کارشناسان با توجه به تحولات مربوط به وضعیت اقتصادی آمریکا چشم انداز منفی را برای این بازار ترسیم می کنند.

البته کارشناسانی هم هستند که بر این باورند پس از گذشت سه سال از دوران سخت در بازار طلا، روند نزولی قیمت طلا پایان یافته و این فلز زرد رنگ خود را برای افزایش قیمت آماده می کند.

حال باید دید که آیا طلا می تواند جایگاه خود را به عنوان سرمایه ای امن حفظ کند و به دوران اوج خود بازگردد و یا سریال نزولی این فلز درخشان همچنان تداوم خواهد یافت؟/ج


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد