اونس طلا2373.87
مظنه16,326,000
18 گرم3,768,800
ارزش سکه36,782,478
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,100,000
ربع16,100,000

روند نزولی نفت و رشد بهای طلا تا کی ادامه دارد ؟

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تا زمانی که انتظارات نسبت به کاهش رشد اقتصادی جهان وجود داشته باشد قیمت طلا به روند صعودی خود ادامه خواهد داد و قیمت نفت با کاهش متوالی روبرو خواهد شد.



به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز، قیمت طلا تحت تاثیر نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی جهان و به خصوص آمریکا به بالاترین حد خود در 5 هفته اخیر رسیده است. کاهش ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

بر اساس این گزارش قیمت نفت برنت دریای شمال روز سه شنبه با کاهش 4 درصدی روبرو شد که این مساله در سه سال گذشته بی سابقه بوده است. کاهش قیمت نفت تاثیر زیادی بر افزایش تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا داشته است.

گزارش های ناامید کننده نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا در روز چهارشنبه نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و کاهش شدید شاخص سهام داشته و موجب افزایش نسبی قیمت طلا شده است.

برخی تحلیلگران اقتصادی این روند را موقتی و زودگذر می دانند ولی برخی دیگر معتقدند که روند نزولی قیمت نفت و افزایش قیمت طلا در میان مدت و بلند مدت نیز ادامه خواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید، هاوارد ون از موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید کرد که اقدام برخی کشورهای عضو اوپک تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت نفت داشته است. کشورهای بزرگ اوپک اجازه داده اند تا قیمت نفت به شدت کاهش یابد. این مساله می تواند در مقابل به نفع قیمت طلا تمام شود.

بارت ملک تحلیلگر موسسه تی دی سکیوریتی نیز تاکید کرد که قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تحولات اقتصادی جهان و اوضاع بازار نفت با افزایش روبرو شده و این مساله ادامه خواهد یافت.

وی افزود: البته هنوز نگرانی هایی در خصوص افزایش نرخ بهره آمریکا در سال آینده وجود دارد. روشن شدن وضعیت اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده و گمانه زنی در خصوص سیاست های پولی فدرال رزرو تاثیر زیادی بر قیمت طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

تحلیلگران کامرزبانک آلمان نیز بر این باورند که قیمت نفت برای مدت بیشتری تحت فشار خواهد بود. سازمان بین المللی انرژی نیز پیش بینی کرده است که تقاضای نفت در سال های 2014 و 2015 میلادی با کاهش روبرو خواهد شد و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت نفت وارد می کند. کاهش قیمت نفت از یک سو به نفع قیمت طلا خواهد بود.

البته راب هاورث تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد که افزایش قیمت طلا موقتی و زود گذر خواهد بود. مشکلات قیمت نفت تا پایان امسال ادامه خواهد یافت. با آغاز سال جدید فکر می کنیم که روند اقتصادی بهبود یابد و تقاضای انرژی با افزایش روبرو شود و اوپک نیز تولید خود را تعدیل خواهد کرد. در این صورت قیمت طلا بار دیگر با کاهش روبرو خواهد شد./م



انتهای پیام



سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد