تراش قلب به صورت کابوشن

در تمامی تراش ها اولین قدم برای آغاز کار تراش، بریدن سنگ به اندازه مورد نیاز است که این کار توسط دستگاه برش شما صورت می پذیرد. پس از آنکه سنگ را برش دادید، باید طرح قلب مورد نظر خود را بر روی آن ترسیم نمایید.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

قسمت پشت گوهرهای قلبی شکل گاهی اوقات صاف تراش می خورد تا روی پایه های قلبی شکل سوار شوند اما در بیشتر موارد آنها را به صورت دوبل (هر دو سطح کابوشن هستند) تراش می دهند.

پس از آنکه شکل را بر روی سنگ در نظر گرفتید، دورتادور گوهر را بسائید و تنها بخش های کمی از سنگ را خارج از قسمتِ علامت زده، برای پایان کار بگذارید. برای یک کابوشن دوبل، سنگ را طوری نگه دارید که لبه ها در زاویه 90 درجه تراش شوند. برای داشتن کابوشنی که پشت صافی دارد، لبه شیب دار 10 یا 15 درجه معمول را بتراشید. تا مرحله بعد، شکاف قسمت رویی را نسائید.

برای تراش شکاف، سنگ را به طرف گوشه تیز چرخ فشار دهید. سنگ باید به شکلی نگه داشته شود که یک خط فرضی از نوک قلب به مرکز شکاف، در زاویه 45 درجه سطح چرخ باشد. کناره های شکاف وسط قلب را به طرف داخل گرد نمایید. در این لحظه تراش قلب شما به صورت یک رو به پایان رسیده است.

برای تراش قلب بصورت یک کابوشن دوبل، علامتی دورتادور محیط سنگ بکشید. برای حصول اطمینان از اینکه علامت در مرکز واقع شده، پس از اینکه یکبار علامت گذاشتید سنگ را بچرخانید و دوباره علامت بگذارید. این کار موجب می شود تا یک علامت ضخیم واضح و خوب داشته باشیم. زمانی که سنگ سائیده شد، ضخامت علامت را برای گردلی (کمربند) بگذارید که خرد نخواهد شد. برای سائیدن اولین سطح، سنگ را داپ کنید.

از لبه بطرف مرکز سنگ بسائید. توجه داشته باشید که هیچ تلاشی برای سایش از مرکز شکاف به سمت بیرون، صورت نگرفته است. سائیدن در این جهت، شیار کوچکی روی سنگ بوجود می آورد که نمی توان آن را برطرف کرد. پس از آنکه نمای اولین سطح مشخص شد، آن را صاف کرده و پولیش نمایید. قلب را از چوب داپ جدا، سمت دیگر را داپ کرده و فرآیند را تکرار کنید.

بهتر است برای تراش شیار وسط قلب، سنگ را از داپ جدا کرده و شیار را توسط دست ایجاد نماییم. برای پولیش لبه، یک چرخ نمدی سفت بهترین عملکرد را دارد اما سایر انواع چرم را نیز می توان استفاده نمود. هنگام صاف و پولیش کردن دقت کنید تا نوک قلب روی چرخ، تیز و ناصاف نشود. قلب های کابوشن دوبل ممکن است برای یک حلقه قلاب یا انگشتر سوراخ شوند. اما بهترین شکل استفاده از آنها، به کار بردن قلب دوبل در آویز گردنبند است.


نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها