اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت

فعلا هیچ دورنمای مشخصی نمیتوان برای بازار توصیف کرد.از طرفی ریزش شدیدی را نمیتوان متصور بود و از طرف دیگر به نظر میرسد محرکی برای رشد وجود ندارد.



محمد رضا گیوکی در خصوص روند بازار سرمایه در هفته‌ی اول مهر بیان کرد:شاخص کل, اولین روز هفته را با افت0.12 درصدی به پایان برد و در 71،702 واحد بسته شد.

وی در مورد تاثیر بانک‌ها بر روند معاملات گفت:بانکها بیشترین تاثیر منفی و شرکتهای معدنی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره در مورد تاتثر شاخص فرابورس بر بازار سرمایه تصریح کرد:شاخص فرابورس نیز 0.5 واحد کاهش داشته که شفن بیشترین تاثیر مثبت را 16 واحد و فارس بیشترین تاثیر منفی را با 19 واحد بر شاخص آیفکس برجای گذاشت.ارزش بازار هم به کمتر از 300 هزار و 522 میلیارد تومان رسید.

گیوکی درمورد گروه دارویی‌ها افزود: با اخبار افزایش نرخ بعضی از داروها ، عمدتا p/e شرکتهای دارویی افزایش یافته و با توجه به شرایط عمومی بازار در سطوح پر قیمتی قرار گرفته اند.اما در اواخر هفته قیمت بیشتر سهم ها در این گروه کاهش یافت. تنها نمادهای دکوثر, کی بی سی و دتماد مثبت بودندو نمادهای دلقما ودشیمی صف فروش شدند.

معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر درباره‌ی گروه‌های پالایشگاهی در هفته‌ی جاری توضیح داد: خبرهای گروه پالایشگاهی می توان به جدیدترین گزارش سود نفت سپاهان اشاره کرد که سود هر سهم منتهی به 29/12/93 خود را بالغ بر 349 ریال اعلام کرد.

وی در مورد گروه‌های فلزات اساسی اظهار داشت:وغدیر نیز در گروه فلزات اساسی موفق به اخذ مجوز افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی شده است.که از خبرهای مهم این گروه میباشد.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند خودرویی ‌ها بر معاملات این هفته گفت: در این گروه در ابتدای هفته شاهد جوی منفی بودیم اما در پایان زامیاد با صف خرید بسته شد و تا انتهای هفته شاهد معاملات متعادل و تقریبا مثبت این گروه بودیم.

گیوکی در مورد خبرهای مهم کالایی بیان کرد: ، عرضه مرغ منجمد شرکت پیشگامان نصر زنجان میباشد که در ششم مهر ماه در تالار محصولات کشاورزی پذیرفته و عرضه آن به زودی از طریق کارگزاری پارس نمودگر انجام خواهد شد.

وی با توضیح در مورد گروه بانکی ها گفت:بانکی ها ابتدای هفته همچنان شاهد عدم اقبال بازار برای این گروه بودیم، و پست و وگردش بیشترین کاهش قیمت را داشته و دراواخر هفته شاهد منفی بودن تمام نمادهای این گروه بودیم.

گیوکی با اشاره در مورد عملکرد هفته جاری بازار سرمایه توضیح داد:در مجموع در این هفته بازاری مبهم که شامل روزهای مثبت و منفی بود ، به طوری که شاخص در دامنه ی محدودی در نوسان بود .

وی در این‌باره افزود: حجم بازار و ارزش معاملات همچنان در سطوح پایین میباشد که البته یکی از دلایل آن میتواند توقف نمادهای پالایشگاهی باشد که با بازگشایی آنها بازار میتواند حجم بالاتری را تجربه کند.

کارشناس بازار سرمایه در پایان در خصوص روند بازار سرمایه خاطر نشان کرد:فعلا هیچ دورنمای مشخصی نمیتوان برای بازار توصیف کرد.از طرفی ریزش شدیدی را نمیتوان متصور بود و از طرف دیگر به نظر میرسد محرکی برای رشد وجود ندارد.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد