اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رد اتهام رانت۷هزار میلیاردی ارز در دولت سابق/ احداث بزرگترین پالایشگاه گازی ایران/ مذاکره با چینی‌ها برای تولید اتوبوس در ایران

افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به کمیسیون اعتباری مرکزی رفت، مذاکره ایران و آذربایجان برای فعالیت ۲۴ساعته گمرک مرزی بیله‌سوار و آستار، گزارش صندوق بین‌المللی پول مبنی بر کاهش تقاضا در اقتصادهای پیشرفته دنیا و... از مهمترین اخبار اقتصادی امروز است.



گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه نهم مهرماه 1393 به شرح زیر است:

* نامه‌نگاری‌‌های آخوندی و جهانگیری با سیف/ افزایش وام ساخت مسکن مهر به کمیسیون اعتباری بانک مرکزی رفت

افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر سرانجام با نامه‌نگاری‌های آخوندی وزیر راه و شهرسازی و جهانگیری معاون اول رئیس‌ جمهوری با رئیس کل بانک مرکزی به کمیسیون اعتباری بانک مرکزی رفت.

تأخیر در تکمیل این واحدهای مسکونی و رها شدن پروژه‌ها به دلیل عدم تزریق اعتبارات جدید علاوه بر اتلاف منابع و تحمیل هزینه‌های اقتصادی بر کشور تبعات و پیامدهای اجتماعی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت.

* جزئیات احداث بزرگ‌ترین پالایشگاه گازی ایران/ آغاز احداث پالایشگاه بیدبلند 2 پس از سال‌ها توقف

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه کار احداث پالایشگاه بیدبلند 2، تا 2 ماه آینده آغاز می‌شود، گفت: 3 بانک خصوصی و صندوق توسعه ملی به صورت یک کنسرسیوم فاینانسور این پروژه گازی هستند.

نژادسلیم تصریح کرد: فاینانسورهای این پروژه نیز مشخص شدند به طوریکه کنسرسیومی با حضور 3 بانک خصوصی و صندوق توسعه ملی هزینه ساخت این پروژه را تامین خواهند کرد.

* قول وزیر جهاد برای پیگیری نرخ 1155تومانی خرید تضمینی گندم /شرکت بازرگانی ایران به وزارت جهاد کشاورزی الحاق می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با اشاره به نرخ پایین تعیین شده برای خرید تضمینی گندم، گفت: وزیر جهاد کشاورزی در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون کشاورزی قول داد تا نرخ تعیین شده برای خرید تضمینی گندم را پیگیری کند.

عباس پاپی‌زاده روز سه‌شنبه با حضور وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون کشاورزی مجلس؛ در زمینه قانون تمرکز وظایف بخش کشاورزی بحث شد و مقرر شد، تا در راستای بحث‌‌های بازرگانی داخلی و خارجی شرکت بازرگانی ایران به وزارت جهاد کشاورزی الحاق شود.

* مذاکره چینی‌ها برای تولید اتوبوس در ایران/ تولید و صادرات اتوبوس برقی در چین

قائم مقام مدیرعامل شرکت اتوبوس‌سازی آنکائی چین از مذاکره با شرکت‌های ایرانی برای تولید اتوبوس در ایران به روش CKD خبر داد.

شو شنگ با اشاره به برنامه این شرکت برای احداث یک خط مستقل و مجزا جهت تولید اتوبوس‌های برقی، اظهار داشت: در چین تولیدات برخی شرکت‌ها فقط دارای مجوز شماره‌گذاری در یک یا چند استان است، ولی تولیدات شرکت‌های دیگر امکان شماره‌گذاری در سراسر چین را دارند که محصولات شرکت آنکائی جزو دسته دوم قرار می‌گیرد و در عین حال، سعی داریم برای اتوبوس‌های برقی نیز مجوز شماره‌گذاری در سراسر چین را اخذ کنیم.

* رشد 39.7 درصدی تولید خودروی ایران در سه ماهه دوم 2014/ تولید 488 هزار دستگاه خودرو

سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد ایران در بهار 93 معادل 488 هزار و 69 دستگاه خودرو تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 39.7 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین ایران بیشترین رشد تولید خودرو در این بازه زمانی را در میان کشورهای مورد بررسی در این گزارش از آن خود کرده است. پس از ایران اوکراین با رشد 30.6 درصدی و تایوان با رشد 16.5 درصدی بیشترین رشد تولید خودرو در سه ماهه دوم 2014 را داشته‌اند.

* مذاکره ایران و آذربایجان برای فعالیت 24 ساعته گمرک مرزی بیله‌سوار و آستار

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان گفت: دو کشور در مورد 24 ساعته کردن فعالیت دو ایستگاه‌ بازرسی گمرک بیله‌سوار و آستار بحث و تبادل نظر خواهند کرد. دو کشور در ماه آگوست در کمیسیون همکاری‌ مشترک، بر سر تغییر ساعت فعالیت ایستگاه بازرسی گمرک بیله‌سوار به 24 ساعت توافق کردند.

همچنین پاک‌آیین افزود: یک هیئت ایرانی به سرپرستی مسعود کرباسیان رئیس گمرک به آذربایجان سفر خواهند کرد.

* ظرف 20 سال از واردکننده به صادرات سیب زمینی رسیدیم/تامین بذر توسط کشاورزان

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی گفت: چالش آب مملکت را به نقطه‌ای رسانده که اگر چاره‌اندیشی نشود فرصت بازیافت فرصت‌ها از دست می‌رود.

سیدمحمدحسین شریعتمدار افزود: بنابر این در آن دوران با مطالعات بسیار به این نتیجه رسیدیم که این موضوع را حل کنیم و به چاره‌اندیشی در مورد آن پرداختیم و در نتیجه به طرح استمرار در تولید سیب‌زمینی برای حل معضل کمبود سیب‌زمینی دست یافتیم.

* کاهش تقاضا در اقتصادهای پیشرفته دنیا

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: در اقتصادهای پیشرفته دنیا کاهش تقاضا وجود دارد و ایجاد توازن در تقاضای جهانی از اولویت های اساسی است.

صندوق بین‌المللی پول در فصل تحلیل چشم‌انداز کشورهای توسعه یافته تاکید کرده است: در اقتصادهای پیشرفته هزینه‌ وام‌ها پایین و تقاضا ضعیف است و تنگناهای اقتصادی در بسیاری از اقتصادهای نوظهور وجود دارد.

* گزارش مکتوبی از رانت 7000 میلیارد تومانی دریافت نکرده‌ام/ درباره خودرو از وزیر صنعت بپرسید

سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیات دولت گفت هنوز چیز مکتوبی درباره پرونده رانت 7000 میلیاردی در دولت قبل دریافت نکرده است.

اخیرا ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داده است که 3 صراف در سال 90با همکاری بانک مرکزی 7000میلیارد تومان از محل فروش ارز سود کرده‌اند، گزارش این تخلف در جلسه غیرعلنی مجلس قرائت و به قوه قضائیه برای رسیدگی ارسال شده است.

* هیئت دولت انتقال شرکت بازرگانی دولتی به وزارت کشاورزی را ابلاغ کرد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد، هیأت دولت انتقال شرکت بازرگانی دولتی از وزارت صنعت به وزارت جهاد کشاورزی را ابلاغ کرده است.

به گفته بیرانوند، وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه در پاسخ به نمایندگان که آیا بر اساس قانون انتزاع برای انتقال این شرکت اقدامی از سوی مجلس لازم است، انجام شود، گفت: انتزاع شرکت بازرگانی دولتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و انتقال آن به وزارت جهاد کشاورزی از سوی هیأت دولت تصویب و ابلاغ شده است.

* اتهام رانت 7000 میلیاردی 3 سال قبل در کمیته نظارتی 6 نفره رد شد/ برداشت شبانه از حساب بانک‌ها همین بود

یک مسئول سابق بانک مرکزی با اشاره به بررسی اتهام رانت فروش 7000 هزار میلیارد تومان ارز در دولت سابق گفت: ماجرای برداشت 3000 میلیاردی از حساب بانک‌ها همین بود و در همان زمان موضوع در کمیته 6 نفره نهادهای نظارتی بررسی و اقدام بانک مرکزی تائید شد.

وی با بیان اینکه در آن زمان این موضوع پیگیری و نتیجه مشخص شد، افزود: سازمان‌های نظارتی در قالب یک کمیته 6 نفره مستندات را بررسی و اعلام کردند اقدام بانک مرکزی درست بوده است.

* افزایش متوسط سرعت اینترنت جهان به 4.6 مگ/کره جنوبی در صدر

گزارش تازه ای که در مورد وضعیت اینترنت توسط شرکت Akamai منتشر شده نشان می‌دهد که سرعت اینترنت بیشتر و در عین حال میزان حملات DOS هم کمتر شده است. علیرغم اینکه افزایش سرعت مذکور چندان زیاد نیست، برخی کشورها رشد سریعی را تجربه کرده اند.

به عنوان مثال کره جنوبی در صدر کشورهایی است که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. متوسط سرعت اینترنت در دو منطقه کلیدی در این کشور به 24.6 مگابیت در ثانیه رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد