اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد می کند

سایت طلا : تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری سیتیکس فیوچرز تاکید کرد که سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.



به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا در سه ماه سوم امسال بیش از 8.3 درصد کاهش داشته و هفته گذشته به پایین ترین حد خود از ژانویه 2014 میلادی رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا که در شش ماه نخست امسال تحت تاثیر تنش های سیاسی در اوکراین و خاور میانه با افزایش 10 درصدی روبرو شده بود در سه ماه سوم بخش زیادی از این افزایش را جبران کرده و با کاهش شدیدی روبرو شده است.

شاخص ارزش دلار در سه ماه جاری با رشد 6.4 درصدی مواجه شده و این مساله عامل مهمی در کاهش قیمت طلا بوده است. در شرایطی که فدرال رزرو آمریکا قصد دارد احتمالا نرخ بهره را افزایش دهد سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان از جمله اروپا، چین و ژاپن قصد دارند سیاست های محرک پولی را ادامه دهند.

ژو رون یو تحلیلگر برجسته سیتیکس فیوچرز تاکید کرد که اختلاف بین سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.
این مساله موجب افزایش بیشتر ارزش دلار خواهد شد. مهمترین عامل افزایش قیمت طلا در سال 2014 میلادی تنش های سیاسی بین المللی بوده که اکنون این عامل تقریبا از بین رفته است./م


انتهای پیام


خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد