اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بدترین قیمت اونس طلا برای ورود به سه ماهه چهارم 2014میلادی

قیمت طلا روز سه‌شنبه با تقویت ارزش دلار و شاخص بورس بازارهای اروپایی کاهش یافت و این فلز گران بها در مسیر ثبت بیشترین کاهش ماهانه از ژوئن 2013 تاکنون قرار گرفت.



بر اساس گزارش رویترز، طلا در مسیر ثبت بیشترین کاهش سه ماهه‌ در سال جاری به علت انتظار برای افزایش بیشتر ارزش دلار قرار گرفت. به این ترتیب، هر اونس طلا با کاهش حدود 5/5 درصدی در ماه سپتامبر روبه‌رو شد و از کمترین رقم در 9 ماه گذشته برابر با 1206 دلار در هر اونس که هفته گذشته ثبت شد، فاصله‌ای ندارد. بعداز ظهر روز گذشته هر اونس طلا با کاهش یک درصدی (در مقایسه با بعد از ظهر روز دوشنبه) 1207 دلار معامله شد.

یکی از دلایل ریزش شدید طلا به تقویت ارزش دلار در بازار‌های جهانی بازمی‌گردد. دلار در برابر سبدی از ارزها به علت انتشار اطلاعات اقتصادی قوی آمریکا در روز گذشته به بالاترین رقم در 4 سال گذشته رسید؛ این روند موجب شد دلار رکورد 11 هفته متوالی افزایشی را به ثبت برساند. شاخص بازارهای بورس اروپا نیز پس از انتشار آمار نرخ تورم ناحیه یورو در ماه سپتامبر برابر با 3/0 درصد افزایش یافت. افزایش چشمگیر ارزش دلار در ماه سپتامبر، جذابیت طلا و سایر فلزات گرانبها را در بازارهای بین‌المللی به شدت کاهش داده و موجب کاهش نسبی قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا و گمانه‌زنی کارشناسان نسبت به افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار داشته است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی دیلی فاکس هفته نخست اکتبر اهمیت زیادی برای بازار طلا و قیمت این فلز زرد خواهد داشت. بر اساس این گزارش اگر سطح حمایتی 1205 دلاری شکسته شود، قیمت طلا به زودی به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید.
قیمت 1200 دلار سطح روانی تعیین‌کننده‌ای برای تحولات آتی بازار طلا به شمار می‌رود.

به گفته تحلیلگران در حال حاضر تنها کشوری که در حال اجرای سیاست‌های انقباضی است ایالات‌متحده آمریکا است. این سیاست در حالی از سوی فدرال رزرو دنبال می‌شود که کشورهای حوزه یورو و ژاپن به‌دنبال اعمال سیاست‌های انبساطی هستند. پیش‌بینی می‌شود با توجه به آنکه نرخ تورم در حوزه یورو به کمترین میزان در 5 ساله گذشته رسیده، بانک مرکزی اروپا سیاست‌های انبساطی را عملیاتی کند. در حال حاضر دلار به بالاترین حد ارزش خود در برابر یورو در 22 ماه اخیر رسیده است. نسبت برابری دلار در مقابل ین ژاپن نیز در 6 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. بر این اساس می‌توان گفت ارزش دلار کماکان در بازار‌های جهانی تقویت شود؛ خبری که برای سرمایه‌گذاران در بازار طلا نمی‌تواند خبر خوشی باشد.


بدترین اتفاق در مهم‌ترین روز
به‌طور سنتی روزهای آخر ماه و فصل، برای قیمت طلا می‌تواند روزهای تعیین‌کننده‌ای باشد. عملکرد طلا در روز گذشته که بدترین عملکرد در 9 ماه گذشته بوده به‌دلیل آنکه در این روز رخ داده می‌تواند موجب بازنگری شاخص قیمت در تحلیل‌های تکنیکال شود. بنابراین طلا در وضعیتی وارد ماه اکتبر می‌شود که از دو کانال تحت فشار است؛ پیشرانی دلار در بازار‌های جهانی و چشم‌انداز منفی به‌دلیل عملکرد بد در گذشته.




خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد