اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تصمیم‌گیری شورای پول و اعتبار درباره نرخ و نحوه بازپرداخت بدهی‌ ارزی/ جریمه پلکانی برای مشترکان پرمصرف آب/ ایجاد شعبه میلیون بانک روسیه جهت مراودات تجاری

کاهش صادرات گاز ترکمنستان به ایران در آستانه فصل سرما، خرید و فروش سیم‌کارت‌های فعال در بازار، عرضه گوسفند زنده در آستانه عیدقربان با قیمت ۱۰هزار و ۵۰۰ تومان و... اخبار برگزیده امروز اقتصادی است.



گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز سه‌شنبه هشتم مهرماه 1393 به شرح زیر است:

* شورای پول و اعتبار امروز درباره نرخ و نحوه بازپرداخت بدهی‌های ارزی تصمیم می‌گیرد

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تهران گفت: امروز نرخ و نحوه تسویه معوقات ارزی در بانک‌ها توسط شورای پول و اعتبار مشخص می‌شود.


طی دو سال اخیر با افزایش ناگهانی قیمت ارز از 1226 تومان به 3000 تومان بانک‌هایی که به صادرکنندگان یا تولیدکنندگان تسهیلات ارزی داده بودند نحوه تسویه را بر مبنای ارز آزاد قرار دادند که پرداخت آن از عهده گیرندگان تسهیلات ارزی خارج بود و بانک‌ها این افراد را در لیست بدهکاران بانکی قرار دادند تا حدی که از امکان گرفتن تسهیلات محروم شدند.

* جریمه پلکانی مشترکان پرمصرف آب/ اعتبار 1000میلیاردی آب و برق مسکن مهر هنوز اختصاص نیافته است

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه پیشنهاد جریمه مشترکان پرمصرف آب پس از تایید در یکی از کمیسیون‌های امور زیربنایی دولت به کمیته اصلی امور زیربنایی دولت رفته است، گفت: در این طرح برای مشترکان پرمصرف آب ضرایب جریمه به صورت پله‌ای محاسبه می‌شود.

محمودی اضافه کرد: در حال حاضر چون قطع آب شرب وجود ندارد و قانونی برای آن نداریم در برخی موارد مصارف آب غیر ضروری به وفور دیده می‌شود، لذا باید حالت‌های بازدارنده برای جلوگیری از مصارف آب دیده شود به همین دلیل برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه مصرف آب بر اساس اقدامات گذشته و گزارش‌های کارشناسی چارچوب‌هایی تنظیم و تقدیم دولت شد.

* «میلیون بانک» روسیه مسئول مراودات تجاری ایران و روسیه می‌شود/ برنامه‌ریزی برای تجارت با روبل و ریال

رئیس اتاق ایران و روسیه اعلام کرد میلیون بانک روسیه با ایجاد شعبه در ایران، ریال و ارز را میان صادرکنندگان ایرانی مبادله می‌کند به نحوی که هرچه صادرکننده ایرانی به روسیه صادر کرد را با نرخ ارز آزاد ظرف سه تا پنج روز در ایران به طرف ایرانی بپردازد.

عسگراولادی افزود: بنا بر این شد که این بانک با ایجاد شعبه در ایران ریال و ارز را میان صادرکنندگان ایرانی مبادله کند به نحوی که هرچه که صادرکننده ایرانی به روسیه صادر کرد، را با نرخ ارز آزاد ظرف سه تا پنج روز در ایران به طرف ایرانی بپردازد.

* اختصاص 11 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در نیمه اول سال/ افزایش بیش از 2 برابری پرداخت‌ها

در نیمه اول سال جاری 11هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی تخصیص یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 223درصدی داشته است. همچنین حمایت از طرح‌های عمرانی دارای توجیه از جمله رویکردهای دولت در بودجه سال جاری بوده و در این راستا طبق گزارش‌ها در 6 ماهه اول امسال 11 هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است. این در حالی بوده که در مدت مشابه سال قبل تنها 3400 میلیارد تومان پرداخت شده بود.

* کاهش شدید صادرات گاز ترکمنستان به ایران در آستانه فصل سرما/ تیری که این بار به سنگ می‌خورد

هفته‌های گذشته واردات گاز از ترکمنستان به دلایل فنی به شدت کاهش یافته بود که با تمهیدات اندیشیده‌شده توسط مسئولان صنعت نفت، ایران دیگر نیازی به گاز وارداتی از ترکمنستان ندارد.

حمیدرضا عراقی با اشاره به اینکه بخشی از گازبها به صورت نقدی و بخشی به صورت صادرات کالاهای باکیفیت به ترکمنستان پرداخت می شود تصریح کرد: با مذاکراتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم قرار شد تا کالاها و تجهیزات مورد نیاز ترکمنستان با کیفیت عالی به این کشور صادر شود که خوشبختانه این کار در حال انجام است.

* جلسه غیرعلنی برای عملکرد صندوق توسعه/ بازبینی شیوه پرداخت تسهیلات

وزیر امور اقتصادی و داریی تشکیل جلسه غیر علنی برای ارائه عملکرد صندوق توسعه ملی را پیشنهاد داد و گفت:‌ تمایل در بازبینی شیوه پرداخت تسهیلات این صندوق داریم.

طیب‌نیا از گزارش رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در مورد محل مصارف آن به هیأت امنا خبر داد و گفت: در فاصله زمانی سال‌های 89 تا 93، 68 میلیارد و 920 میلیون دلار به صندوق توسعه ملی کشور واریز و 23 میلیارد دلار نیز از آن برداشت شده است.

* بازار علنی خرید و فروش سیم‌کارت‌های فعال/ قیمت فعال‌های غیرقانونی چند؟

علیرغم مصوبات قانونی و اطلاع‌رسانی اپراتورها برای مقابله با فروش سیم کارت‌های فعال، اما بازار این کالا همچنان فعال و دارای مشتری است. علیرغم مصوبه قانونی کمیسیون تنظیم مقررات برای ممنوعیت ثبت بیش از 10 سیم‌کارت به نام یک فرد، اما همچنان سیم‌کارت‌هایی فعال به نام افراد در بازار وجود دارد.

از سوی دیگر در مقاطعی یکی از اپراتور‌های تلفن‌همراه، عواقب فروش سیم کارت‌های فعال و عدم انتقال مالکیت را متذکر شد.اما هنوز بازار سیم‌کارت‌های فعال مشتری خود را دارد.

* وصله‌ حفره امنیتی جدید هم جلوی هکرها را نمی‌گیرند

حتی اگر وصله‌های عرضه شده برای رفع آسیب پذیری نرم افزار Bash موسوم به شل شاک را نصب کرده‌اید باز هم در برابر خطرات احتمالی مصون نیستید. آسیب‌پذیری‌های یاد شده که در خط فرمان bash قرار دارد کاربران سیستم عامل‌های یونیکس، لینوکس و اپل را دچار مشکل کرده است. استفاده گسترده از این سیستم عامل‌ها در رایانه های سرور هم خطر آلودگی وب سایت ها و رایانه های کاربران را تشدید کرده است.

* گوسفند در آستانه عید قربان کیلویی 10 هزار و 500 تومان

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران گفت: هر کیلوگرم گوسفند زنده، پروار و جوان با قیمت 10 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود و هیچ گونه مشکلی برای تأمین گوسفند مورد نیاز عید قربان وجود ندارد.

سعید سلطانی سروستانی افزود: هر کیلوگرم گوسفند زنده، پروار و جوان با وزن بالای 40 کیلوگرم درب دامداری با قیمت 10 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود، مردم برای تهیه گوسفند قربانی نگرانی نداشته باشند.

* تولید خودرو 75درصد رشد داشته است/هشدار نسبت به کاهش قدرت خرید مردم

رئیس اتاق بازرگانی تهران در مورد ساماندهی اقتصادی گفت: دولت باید میان حرف و عمل خود تطابق بیشتری قائل شود و حرف او با عملش بیش از شرایط فعلی تطبیق داشته باشد. یحیی آل‌اسحاق افزود: اما باید برخی تاملات را نیز در مورد آن انجام داد.

در عین حال، برای خروج از رکود باید چند دوره این رشد مثبت باشد. در ترکیب این رشد گروه نفت 0.7 درصد، صنعت 1.5 درصد، بازرگانی یک درصد، خدمات مالی و پولی 3.8 درصد و سایر گروه ها 3.8 درصد رشد داشته است، اما عمده رشد صنعت به خودروسازی، پتروشیمی و واحدهای بزرگ مربوط است.

* آمادگی بورس انرژی برای عرضه روزانه 100 هزار بشکه نفت خام صادراتی/ اعلام جزئیات توسط وزارت نفت

مدیرعامل بورس انرژی ایران با بیان اینکه با توجه به اعلام آمادگی وزارت نفت برای عرضه روزانه صد هزار بشکه نفت خام در تالار صادراتی، سازوکار لازم را در کمترین زمان آماده می‌کنیم، گفت: مسئولان وزارت نفت جزئیات فروش نفت خام را اعلام می‌کنند.

بیژن نامدار زنگنه با اشاره به اینکه نفت در رینگ داخلی بورس انرژی پذیرش شده است، گفت: در آینده اگر جزئیات نحوه فروش نفت خام از سوی وزارت نفت اعلام شود، سازوکارهای معاملاتی این محصول در کمترین زمان ممکن در تالار صادراتی فراهم خواهد شد.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد