اونس طلا2298.88
مظنه15,376,000
18 گرم3,549,500
ارزش سکه34,642,128
قدیم (بهار)39,400,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

شورای اقتصاد تکلیف عوارض ۸ قلم کالای صادراتی را مشخص کرد/فرود پهن‌پیکرترین هواپیمای دنیا در فرودگاه امام فردا/ تشریح ساختار سامانه فیلترینگ در کشور

درخواست هیات دولت از شورای پول و اعتبار برای تحویل موضوع بررسی دریافت کارمزد از تراکنش پایانه‌های فروشگاهی، بازگشت ۱۴۴ کاروان حج تمتع از ۱۷ مهرماه در فرودگاه امام خمینی، حضور مجازی و سه بعدی مدیر سایت افشاگر در کنفرانس آمریکا و... از مهمترین اخبار برگزیده امروز است.



گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه هفتم مهرماه 1393 به شرح زیر است:

* هیات دولت تصمیم‌گیری برای دریافت کارمزد از تراکنش پایانه‌های فروشگاهی را به شورای پول و اعتبار محول کرد

هیأت دولت در جلسه شب گذشته در مصوبه‌ای از بانک مرکزی خواست تا ضمن بررسی جوانب موضوع، پیشنهاد لازم درباره چگونگی و میزان اخذ کارمزد (از تراکنش کارت‌خوان‌ها) به شورای پول و اعتبار منعکس و پس از تصویب آن در شورای مذکور، اقدام کند.

بنا به این گزارش، مدتی پیش در این باره مدیرکل نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان اینکه متوسط هزینه پرداخت حقوق هر یک از فعالان مستقیم این صنعت سالانه 30 میلیون تومان است، گفت: سالانه 450میلیارد تومان هزینه پرسنل شرکت‌های خدمات پرداخت الکترونیک است. علاوه بر این پایانه‌های فروش عمر مفید 5 ساله دارند. قیمت هر یک از پایانه‌ها 500هزار تومان است و ما در شبکه سه میلیون و 200هزار پوز یا پایانه داریم.

* شورای اقتصاد تکلیف عوارض 8 قلم کالای صادراتی را روشن کرد/عوارض صادراتی سالامبور گوسفندی برداشته شد

پس از پایان یافتن مصوبه ستاد تدابیر ویژه برای عوارض صادراتی 8 قلم کالا شورای اقتصاد امروز عوارض جدید صادراتی این کالاها را مشخص کرد که در این میان عوارض صادراتی سالامبور گوسفندی برداشته شد.

محمد لاهوتی نایب رئیس کنفدراسیون صادرات در مورد وضع عوارض صادراتی جدید به خبرنگار فارس گفت: صادرات پوست خام بزی، گوسفندی ، گاوی و همچنین سالامبور و وتبلو بزی از حدود 30 گذشته تا کنون ممنوع و غیر قابل صدور بوده است، ولی از طرفی بر اساس قانون برنامه پنجم کشور هرگونه ممنوعیت صادراتی منع شد و دولت در راستای اجرای دقیق قانون برنامه پنجم چند قلم کالای ذکر شده را از فهرست ممنوعیت صادراتی خارج و با تعیین عوارض، صادرات آن را آزاد کرد.

* شرکت نگین خودرو آفتاب پلمپ شد

شرکت نگین خودرو آفتاب پلمپ شد. بنابه این گزارش، شرکت نگین خودرو آفتاب که در زمینه فروش لیزینگی خودرو فعال بود، با حکم دادسرای ناحیه 2 تهران پلمپ شد.

* فرود پهن‌پیکرترین هواپیمای دنیا در فرودگاه امام ساعت 16 فردا/ ‌خللی در دیگر پرواز‌ها ایجاد نمی‌شود

مدیرکل فرودگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه همه زیرساخت‌های لازم فرود ایرباس 380 در این فرودگاه فراهم است، گفت: پهن‌پیکرترین هواپیمای دنیا ساعت 16 فردا در فرودگاه امام به زمین می‌نشیند و ما در میان هزاران فرودگاه موجود در دنیا چهل‌و‌دومین فرودگاه در پذیرش این هواپیما خواهیم بود.

سعید چلندری اظهار داشت: تعداد بالای پروازهای بین المللی ایرانی‌ها موجب شده که این شرکت هواپیمایی تمایل به جابه‌جایی حجم بیشتری از مسافران داشته باشد، به همین منظور این ایرباس برای پرواز به ایران انتخاب شده است.

* رای گیری یک‌سوم مواد لایحه خروج از رکود/ اختلاف برای کاهش سهم صندوق توسعه و بدهی دولت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یک سوم مواد لایحه خروج از رکود دولت رای گیری شده است و قرار شد جزئیات بدهی دولت شفاف ارائه شود.

ایرج ندیمی با بیان اینکه تصمیم‌گیری‌ در مورد صادرات، واردات و عوارض است، گفت: در این باره چند مطلب و پیشنهاد مطرح شده و یکی از مباحث این بود که عوارض از چه مجاری باشد و نیز ماده 104 قانون برنامه پنجم در این مورد اظهار نظر کرد و سوال نمایندگان این است که چه الزاماتی باید ایجاد شود، تا از صادرات مواد خام جلوگیری شده و بتوان آن را در داخل کشور به ارزش افزوده تبدیل کرد.

* تخلفی در پرونده گازی ترکیه نکرده‌ایم/ امکان تفاهم با پتروشیمی‌ها درباره نرخ خوراک/ اموال بابک زنجانی جوابگوی بدهی‌‌اش نیست

وزیر نفت در مورد وضعیت پرونده گازی ایران و ترکیه گفت: در فروش گاز به ترکیه تخلفی نکرده‌ایم و پرونده در دست بررسی است که ترک‌ها خواهان تغییر فرمول قیمت‌گذاری و کاهش قیمت هستند.

بیژن نامدار زنگنه در مورد جزئیات تفاهم نفتی با روس‌ها خاطرنشان کرد: هدف این است که همکاری‌ اقتصادی، فنی و تجاری را با روس‌ها توسعه بدهیم که این مسئله فقط مربوط به بخش نفت نیست، بلکه در بخش‌های مختلف تعریف شده تا هم روس‌ها بخشی از نیازهای کالایی خودشان را از ایران تأمین کنند، هم ما امیدواریم پروژه‌های مشترکی را با شرکت‌های روسی انجام دهیم.

* تشریح ساختار سامانه فیلترینگ کشور/ چالش‌های تفکیک هوشمند خوب و بد اینترنت

عدم امکان بررسی اطلاعات در ارتباطات رمزشده، حجم بالا و هزینه پردازش ارتباطات غیر رمزشده و تعدد پروتکل‌های ارتباطی از جمله چالش‌های طرح فیلترینگ هوشمند و امکان تفکیک محتوای خوب و بد در فضای اینترنت با پرهیز از مسدودسازی، است.

اکنون بخش زیادی از ارتباطات اینترنتی به صورت رمز شده انجام می‌گیرد و بنابراین، تفکیک محتوای خوب از بد امکان‌پذیر نیست، تا بتوان محتوای بد و نامناسب را فیلتر کرد و تنها راه ممکن، مسدود کردن کامل دسترسی به سایت‌های نامناسب است.

* ارزش‌های گمرکی پایه تغییر کرد

گمرک ایران در تازه ترین اقدام برای تسهیل و شفاف سازی تجارت، لیست جدید ارزش‌های گمرکی پایه را اعلام کرد. خداکرم اسکندری مدیر کل دفتر بررسی و تعیین ارزش با بیان این مطلب گفت: بمنظور شفاف سازی ، حمایت از تولید داخلی ، کاهش اختلافات، اطلاع واردکنندگان کالا از ارزش های گمرکی پایه و در اجرای استاندارد 5 و 9 کنوانسیون تجدید نظر شده کیوتو در مورد ساده و هماهنگ سازی تشریفات گمرکی (مصوب 1389 مجلس شورای اسلامی) و تسهیل امور،لیست جدید ارزش های گمرکی پایه منتشر و در اختیار خدمت گیرندگان قرار گرفته است.

* کمبود 200 میلیون مترمکعبی گاز در زمستان سال گذشته/ گازرسانی به نیروگاه‌ها زمستان امسال افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به گازرسانی روزانه 50 تا 60 میلیون مترمکعبی به نیروگاه‌ها در زمستان آینده گفت: سال گذشته 200 میلیون مترمکعب گاز کمبود داشتیم که برای تأمین گاز خانگی مجبور به کاهش گازرسانی به نیروگاه‌ها بودیم.

حمیدرضا عراقی با بیان این که ایران با 34 تریلیون مترمکعب بزرگترین ذخیره گازی جهان را داراست تصریح کرد: کشورهای دنیا به دنبال امنیت انرژی هستند و ایران می تواند نیاز آنها را تامین کند.

* بازگشت 144 کاروان حج تمتع به فرودگاه امام از 17 مهر/ ارسال رایگان بار زوار درِ منزل آنها

مدیرکل فرودگاه امام خمینی با بیان اینکه از 17 مهرماه عملیات بازگشت 144 کاروان حج تمتع به این فرودگاه آغاز می‌شود، گفت: طبق هماهنگی با شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، بار زوار به صورت رایگان در منزل تحویل آنها می‌شود.

سعید چلندری با بیان اینکه سه شرکت هواپیمایی همه حجاج تمتع امسال را جابه‌جا کردند، بیان کرد: شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با جابه‌جایی 25 درصد زائران، ماهان با جابه‌جایی 25 درصد زائران و ایرلاین سعودی با جابه‌جایی 50 درصد زائران، وظیفه اعزام حجاج را به خانه خدا بر عهده دارند.‌

* اتمام تهیه پیش نویس مالیات ارزش افزوده/ پاسخ به شبهات مالیاتی اصناف و بازار

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ضمن پاسخ به ابهامات مالیاتی اصناف و بازار از پایان تهیه پیش نویس مالیات ارزش افزوده در این سازمان خبر داد.

علی عسکری در پاسخ به این سؤال که اصناف و بازار ایرادی به مالیات ارزش افزوده می‌گیرند و اینکه طبق قانون از ما به ازای خدمات و کالا ارزش افزوده اخذ نمی‌شود، گفت: سازمان مالیاتی هیچ مبلغی بیشتر از قیمت نهایی کالا ارزش افزوده نمی‌گیرد.

* حضور مجازی و سه‌بعدی مدیر افشاگر ویکی‌لیکس در کنفرانس آمریکا+عکس

جولیان آسانژ مدیر سایت افشاگر ویکی‌لیکس توانست با استفاده از فناوری نمایش سه‌بعدی تصاویر ویدیویی، به طور مجازی از سفارت اکوادور در انگلیس خارج شده و در کنفرانسی در آمریکا حضور یابد.

گفت‌وگوی وی با فیلمسازی به نام Eugene Jarecki به عنوان مراسم اختتامیه این کنفرانس درنظر گرفته شده بود. وی در این بخش نظرات خود در مورد اهمیت تحقیقات و دسترسی آزاد به اطلاعات و خطرات سانسور را با حضار در میان گذاشت. گفت‌وگوی آسانژ با فیلمسازی به نام Eugene Jarecki به عنوان مراسم اختتامیه این کنفرانس درنظر گرفته شده بود.

وی در این بخش نظرات خود در مورد اهمیت تحقیقات و دسترسی آزاد به اطلاعات و خطرات سانسور را با حضار در میان گذاشت.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد