اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش واردات چین تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است

سایت طلا : گرچه بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش ارزش دلار و شاخص سهام آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته ولی تحلیلگر ارشد کامرز بانک معتقد است افت تقاضای فیزیکی چین نیز عامل مهمی در کاهش قیمت طلا به شمار می رود.


به گزارش سایت طلا به نقل از مارکت واچ، بازارهای بین المللی منتظر انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا به خصوص گزارش وزارت کار این کشور در خصوص وضعیت نرخ بیکاری در ماه سپتامبر است.

بر اساس این گزارش اعتراضات و ناآرامی های هنگ کنگ نیز موجب افزایش نسبی قیمت در آغاز مبادلات هفته جاری شده است. کاهش شدید شاخص سهام بورس هنگ کنگ و سایر بازارهای مالی آسیا موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا شده است.

اوگن واینبرگ رئیس بخش تحقیقات کالای کامرز بانک آلمان تاکید کرد که بخش زیادی از افت قیمت طلا در هفته های اخیر مربوط به کاهش شدید واردات چین است. به نظر می رسد واردات طلای چین حتی اگر طی ماه های آینده نیز افزایش یابد نسبت به سال گذشته با افت قابل توجهی روبرو خواهد شد.

وی افزود: تاکنون افت قیمت طلا نتوانسته است موجب افزایش چشمگیر تقاضا در بازارهای بین المللی شود. بسیاری از سرمایه گذاران در بازارهای آسیایی همچنان منتظر ادامه روند نزولی قیمت طلا هستند./م


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد