تیغه های برش الماسه

در این مقاله شما را با نوع دیگری از لوازم و تجهیزات گوهرتراشی آشنا خواهیم کرد. این وسیله در حرفه گوهرتراشی کاربرد فراوانی داشته و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار تیغه برش الماسه نام دارد.

آموزشگاه گوهرتراشی و گوهرشناسی آرگو

تیغه های برش الماسه برای برش سنگ های قیمتی مورد استفاده قرار می گیرند. این تیغه ها از تراشه های الماس و یک نوار فلزی تشکیل شده اند. تیغه های برش الماسه دارای انواع گوناگونی هستند.

به عنوان مثال، در برخی از این تیغه ها لبه فلزی با فروفتگی وجود دارد که این فرورفتگی ها را با مخلوط الماس و پودر فلز پر کرده و این مخلوط با صفحه برش ترکیب می کنند. باید توجه داشت که گرما تیغه های الماس را خراب می سازد. بنابراین آنها را با یک ماده سرد کننده پوشش می دهند.

دستگاه های برش سنگ های قیمتی، انواع مختلفی دارند. در آنها باید از تیغه های برش استفاده نمود. تیغه ها در ضخامت های مختلفی کاربرد دارند. نوع نازک این تیغه ها برای محفوظ نگه داشتن مواد تشکیل دهنده سنگ قیمتی و نوع ضخیم آنها برای انجام کارهای سنگین برش سنگ می باشد.

البته تیغه های بسیار نازک نیز وجود دارد که برای برش سنگ های بسیار ارزشمند مورد استفاده قرار می گیرد. نوع نازک تیغه های الماس بسیار ظریف و حساس می باشند. به افراد مبتدی توصیه می شود که برای آغاز کار خود، از تیغه ضخیم و سنگ هایی با ارزش کمتر استفاده نمایند.

نظرات
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد
اخبار سایر رسانه ها