اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

موسسه سیتی ریسرچ پیش بینی نسبت به قیمت اکثر فلزات گرانبها را کاهش داد

سایت طلا : موسسه سیتی ریسرچ در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت اکثر فلزات گرانبها از جمله طلا را کاهش داده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، موسسه تحقیقاتی سیتی ریسرچ پیش بینی کرد که قیمت جهانی طلا در سه ماه چهارم امسال تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت ولی میانگین قیمت طلا بار دیگر تا سال 2016 میلادی با افزایش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش موسسه سیتی ریسرچ افزود: ما پیش بینی خود نسبت به تحولات قیمت طلا در کوتاه مدت را بار دیگر کاهش داده ایم. میانگین قیمت طلا در سال 2014 میلادی به کمتر از 1275 دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش قبلی این موسسه 1300 دلار اعلام شده بود.

بر این اساس میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2015 میلادی نیز به 1225 دلار خواهد رسید. این رقم نیز در گزارش قبلی این موسسه تحقیقاتی بیش از 1365 دلار اعلام شده بود. میانگین قیمت طلا در سال 2016 میلادی نیز به بیش از 1300 دلار خواهد رسید. این رقم نیز در گزارش قبلی 1380 دلار پیش بینی شده بود.

سیتی ریسرچ اعلام کرد که با توجه به افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا در سال 2015 میلادی قیمت طلا از سه ماه پایانی امسال با فشار بیشتری روبرو خواهد شد و کاهش خواهد یافت.

بر این اساس قیمت طلا از هفته دوم ماه اوت تاکنون با روندی نزولی روبرو شده است. گمانه زنی نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا تمایل سرمایه گذاران بین المللی برای خرید طلا را کاهش داده است.

تنش های سیاسی بین المللی نیز که موجب شد تا قیمت طلا در اواسط جولای به بیش از 1345 دلار برسد اکنون تاحد زیادی کاهش یافته و آرامش نسبی در شرق اوکراین برقرار شده است. افزایش ارزش دلار نیز فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است.

موسسه سیتی پیش بینی نسبت به قیمت نقره را نیز کاهش داده است. بر این اساس میانگین قیمت هر اونس نقره امسال به 19.60 دلار خواهد رسید.
این رقم برای سال 2015 میلادی نیز به کمتر از 18.70 دلار می رسد ولی در سال 2016 میلادی قیمت هر اونس نقره به بیش از 20 دلار افزایش خواهد یافت.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا در کوتاه مدت بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت./م


انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد