اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت

سایت طلا : قیمت جهانی طلا که روز گذشته تحت تاثیر کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شده بود امروز جمعه نیز روند صعودی خود را ادامه داده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، گرچه قیمت طلا طی دو روز اخیر با افزایش نسبی روبرو شده ولی همچنان خطر کاهش قیمت این فلز زرد به کمتر از 1200 دلار در هر اونس وجود دارد و عامل اصلی این مساله افزایش ارزش دلار طی هفته های اخیر است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز جمعه به بیش از 1223 دلار رسیده است و قیمت این فلز زرد در هفته جاری تاکنون 0.5 درصد رشد داشته است.

قیمت طلا روز گذشته نیز با رشد 0.5 درصدی روبرو شد که علت اصلی آن کاهش شاخص سهام بورس وال استریت آمریکا بوده است. این مساله موجب افزایش تقاضا برای خرید طلا شده است.

سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار گزارش وزارت بازرگانی آمریکا در خصوص رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال هستند. این گزارش می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا داشته باشد.

افزایش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه دوم می تواند احتمال افزایش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو را افزایش دهد و این مساله به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

سرمایه گذاران بین المللی هنوز نگران کاهش قیمت طلا به کمتر از 1200 دلار هستند. واردات طلای چین از هنگ کنگ در ماه اوت به پایین ترین سطح از ماه می 2011 رسیده است./م


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد