اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سیاست های فدرال رزرو بزرگترین دشمن طلا به شمار می رود

سایت طلا : کارشناس برجسته بانک نوا اسکاتیا تاکید کرد که سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی مهمترین دشمن طلا محسوب می شود.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی فایننس 24 ، قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر به پایین ترین سطح خود در 8 ماه اخیر رسیده و بخش زیادی از افزایش قیمت در شش ماه نخست امسال جبران شده است.

بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح خود در 4 سال اخیر در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی رسیده است. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا به زودی به کمتر از 1180 دلار خواهد رسید.

سیمون ویکز رئیس بخش فلزات گرانبهای بانک نوا اسکاتیا تاکید کرد : بی شک سیاست های فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام بورس وال استریت و رشد ارزش دلار داشته است. اکنون سئوال اصلی این است که فدرال رزرو آمریکا چه زمانی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

وی در ادامه افزود : دوران شکوفایی و رونق بازار طلا مربوط به سال 2011 میلادی بود و از آن سال تاکنون طلا شاهد افزایش چشمگیر قیمت نبوده است. اگر فدرال رزرو تصمیم به افزایش نرخ بهره بگیرد بسیاری از سرمایه گذاران تصمیم به فروش ذخایر طلای خود خواهند گرفت.

قیمت طلا از رکورد 1920 دلاری در سپتامبر 2011 میلادی به کمتر از 1215 دلار رسیده است.
وی در ادامه افزود: سیاست های فدرال رزرو در شرایط کنونی دشمن طلا است. در محیطی که احتمال افزایش نرخ بهره و ارزش دلار آمریکا وجود دارد قیمت طلا همچنین تحت فشار شدیدی خواهد بود.

قیمت طلا پس از کاهش 28 درصدی در سال 2013 میلادی از ابتدای امسال تاکنون تنها 0.7 درصد رشد داشته است. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تقاضای فیزیکی طلا نیز در شرایط کنونی با افت محسوسی روبرو شده و سرمایه گذاران بین المللی منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا و وارد شدن قیمت ها به کانال 1100 دلاری هستند.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت 1200 دلاری از نظر روانی اهمیت زیادی برای روند آتی تحولات قیمت طلا خواهد داشت و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا در کوتاه مدت با کاهش شدیدتری روبرو خواهد شد و به کمتر از 1180 دلار در هر اونس خواهد رسید./م



انتهای پیام




سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد