اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شگرد جدید کلاهبرداران آفریقایی در بازار تهران

مراقب تبهكاران خارجي در اين بازار بي‌سامان باشيم. كلاهبرداراني كه با شگرد «دلار سياه» و «يورو سبز» توانستند پول خوبي به جيب بزنند و از كشور فرار كنند.



آنها تنها یک نقشه بسیار ساده دارند که با آن به راحتی آب خوردن، سر طعمه‌های‌شان را کلاه می‌گذارند. تبهکاران آفریقایی در ابتدا با روش دلار سیاه کلاهبرداری‌های خود را در بازار فردوسی آغاز کردند. در این روش یکی از تبهکاران که به سختی می‌تواند فارسی صحبت کند چند 100 دلاری را نشان قربانی می‌دهد قیمتی اعلام می‌کند که خیلی پایین‌تر از قیمت بازار است. قربانی وقتی دلارهایش را نگاه کند، متوجه می‌شود کمی سیاه و کثیف است. مرد آفریقایی سپس ادعا می‌کند دلارهایش زمانی که قصد داشته آنها را وارد ایران کند، کثیف شده است و اگر دلارها را بخرند او یک مایع شوینده به خریدار می‌دهد که دلارها را ظرف مدت 48 ساعت تمیز کند.

آنها برای اطمینان همچنین چند اسکناس کثیف را برای قربانی تمیز می‌کنند اما کافی است این دلارها را خریداری کنید و بخواهید خودتان آنها را تمیز کنید آن موقع تازه متوجه می‌شوید که چه کلاه گشادی بر سرتان رفته است و فقط یک مشت کاغذ کثیف خریداری کرده‌اید.

کلاهبرداران آفریقایی پس از آنکه پول خوبی به جیب زدند به کشورهای خود بازگشتند. آنها می‌دانستند خیلی زود پولی که با خود آورده‌اند تمام می‌شود به همین خاطر به دنبال روشی جدید برای کلاهبرداری بودند.

میهمانان ناخوانده این‌بار با روشی جدید با عنوان یورو سبز به ایران آمدند. کلاهبرداران آفریقایی با مراجعه به تاجران ایرانی و وارد‌کنندگان کالا مدعی می‌شوند که در کار وارد کردن یورو به ایران هستند و برای اینکه کسی به آنها مشکوک نشود و به دلیل تحریم‌ها یوروها را با واکنش‌های شیمیایی به کاغذهایی سبز رنگ درآورده‌اند. کافی است کاغذهای سبز را در محلولی سبز قرار دهید تا تبدیل به یورو شود.

اما این تنها برای فریب قربانیان و بالا بردن طمع آنهاست. زیرا وقتی فریب آنها را بخورید و دارایی خود را به طمع کسب سود کلان از دست بدهید تازه متوجه می‌شوید که یک مشت کاغذ باطله سبزرنگ دریافت کرده‌اید و محلولی که گرفته‌اید تنها آب مقطر است.

این کلاهبرداران هربار با شگردی تکراری اما روشی جدید به ایران می‌آیند و با جیب پرپول بازمی‌گردند. فروش ارز در مقدار بالا و به قیمتی پایین خود خبر از کلاهبرداری می‌دهد اما قربانیان حتی یک لحظه این فکر به ذهن‌شان خطور نکرد و آن‌وقت در چاهی افتادند که خودشان به خاطر حرص و طمع‌شان آن را کنده بودند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد