اونس طلا2214.49
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سقوط طلا به زیر مرز 1200 دلار؟

افت حدودا 75 دلاری بهای اونس طلا در یک ماه منتهی به جمعه 28شهریور باعث شد که پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت همچنان کاهشی بمانند.



در نظرسنجی این هفته کیتکو اکثر کارشناسان از افت بیشتر قیمت فلز زرد سخن گفته‌اند. اکثر شرکت‌کنندگان در آخرین نظرسنجی پایگاه اینترنتی کیتکو با اشاره به ادامه تقویت دلار و همچنین تداوم گمانه‌زنی‌ها درباره زمان آغاز افزایش نرخ‌های سود ایالات‌متحده پیش‌بینی کرده‌اند که فشار روی قیمت این فلز گرانبها حفظ شود. در نظرسنجی این هفته 24 کارشناس شرکت کرده‌اند که از این میان 7 نفر افزایش و 13 نفر کاهش قیمت‌های فلز زرد در هفته کاری جاری را پیش‌بینی کرده‌اند. چهار نفر هم از خنثی بودن یا مشخص نبودن روند طلا گفته‌اند. هفته گذشته برآیند پیش‌بینی‌های کارشناسان مورد مشاوره کیتکو کاهشی بود. در آن هفته بهای آنی و آتی(برای تحویل در ماه دسامبر) اونس هر دو با 13 دلار کاهش روبه‌رو شدند. بهای بسته شدن بازار در هفته گذشته 1216 دلار بود.
کارشناسانی که کاهش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند می‌گویند عوامل حمایت‌کننده از بهای طلا اندک هستند و این به معنای ادامه افت ارزش این فلز است. ایرا اپستاین، از مدیران The Linn Group می‌گوید: «هیچ دلیلی وجود ندارد که طلا بتواند شاخص‌های بسیار خوب بازارهای سهام و احتمال افزایش نرخ‌های سود را به چالش بکشد. این امر باعث می‌شود که قیمت‌ها در هفته جاری تا 1200 دلار هم کاهش یابد. دلار همچنان در حال رشد است و یورو در حال سقوط. قیمت کالاهای‌خام هم به افت ادامه می‌دهند.»
اما چند کارشناسی که افزایش قیمت‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند بیشتر به احتمال افزایش قیمت‌ها به دلیل پایین آمدن قابل توجه سطوح قیمتی اشاره می‌کنند. کن موریسون، دبیر Morrison on the Markets می‌گوید: «با توجه به تمام مشکلات مانند دلار قوی و کاهش قیمت تقریبا تمام کالاهای خام، قیمت اونس در هفته گذشته تنها کمی بیشتر از 10 دلار افت کرد. با رسیدن قیمت‌ها به سطح پایین دسامبر 2013 طلا می‌تواند با جهش قیمتی روبه‌رو شود. چشم ما همچنان به دلار است، اما در مورد امید به دلار ممکن است زیاده‌روی شده باشد.»
معدود کارشناسانی که از خنثی بودن روند طلا در روزهای پیش رو گفته‌اند نیز می‌گویند که طلا ممکن است در جهت تثبیت سطوح قیمتی عمل کند. آنها به افت ارزش طلا در ماه سپتامبر و تداوم اثر دلار اشاره می‌کنند. به این ترتیب با توجه به فشار دلار آمریکا و احتمال افزایش نرخ‌های سود این کشور در آینده‌ای نه چندان دور، طلا که هفته گذشته به پایین‌ترین سطح قیمتی در بیشتر از 8 ماه گذشته رسیده، حالا ممکن است مرز 1200 دلاری را لمس کند و حتی از آن نیز پایین‌تر رود. اکنون صحبت از سطح حمایتی 1200 دلاری است، سطحی که اگر شکسته شود باید به سطح 1180 دلاری چشم دوخت. آیا طلا این هفته وارد کانال‌هایی پایین‌تر از 1200 دلار خواهد شد؟

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد