اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راهکارهای بهبود اوضاع اقتصادی کشور

سایت طلا: محمد حسین ادیب، با بیان اینکه فضای بازار در حال حاضر به سوی رقابتی پیش می رود گفت: بخش خدمات و بازرگانی دولتی در شرایط کنونی نمی تواند باقی بماند و باید دولت از بخشهای خصوصی پشتیبانی کند.


به گزارش سایت طلا، محمد حسین ادیب استاد دانشگاه و مشاوره اقتصادی بانک و صندوقهای سرمایه گذاری در خصوص علت افزایش نرخ بهره بانکی در دومین همایش مدیریت راهبردی در بنگاهها و مشاغل پر ریسک اظهار داشت: سال 87 بانکهای خارجی حدود 67 میلیارد دلار منابع ارزی به اقتصاد ایران تزریق کرده بودند که این رقم در حال حاضر به 17 میلیارد دلار کاهش یافته و این امر منجر به افزایش نرخ بهره بانکی در کشور شده است.

ادیب همچنین با اشاره به راهکارهای بهبود اوضاع اقتصادی کشور تصریح کرد: الگوی بخش خدمات و بازرگانی باید در ایران تغییر کند و نیاز به نقدینگی باید به حداقل برسد.

وی در مورد راه حل رونق اقتصاد کشورمان اظهار داشت: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید منابع ارزی به هر دلیلی افزایش یابد و دولت برنامه های خروج از رکود را اجرایی کند.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه جا افتادن فرهنگ بیمه ای در کشور نشانه پیشرفت جامعه است تصریح کرد: 75 درصد درآمد نفت ایران به بیمه اختصاص داده می شود.

ادیب با تاکید بر اینکه تنها 33 کارخانه مهم در کشور وجود دارد که این کارخانه ها سودآور هستند و فروش زیادی دارند، گفت: بخش خدمات و بازرگانی دولت باید از این کارخانه ها که شامل 18 کارخانه پتروشیمی، 5 کارخانه فولاد ، 9 پالایشگاه و مخابرات می باشند، حمایت کند.

وی ضمن بیان اینکه فضای بازار در حال حاضر به سوی رقابتی پیش می رود گفت: بخش خدمات و بازرگانی دولتی در شرایط کنونی نمی تواند باقی بماند و باید دولت از بخشهای خصوصی پشتیبانی کند.

ادیب همچنین به این موضوع اشاره کرد که طی 5 سال آینده یک بخش خصوصی ایجاد خواهد شد مبنی بر « فروش اندک و سود اندک»؛ و این خبر خوشی است که در اقتصاد ایران اتقاق می افتد.

این استاد دانشگاه در خصوص علت افزایش چند سال اخیر نرخ ارز در بازار عنوان کرد: در حال حاضر میزان وام دهی بانکهای خارجی به ایران نسبت به چند سال اخیر کاهش یافته و این امر منجر به افزایش بهای ارز در بازار شده است. /الف


انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد