اونس طلا2380.04
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

طلا و نقره قربانی سیاستهای پولی بانکهای مرکزی جهان شدند

سایت طلا : تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که علت اصلی کاهش شدید قیمت طلا در بازارهای جهانی سیاست های پولی اتخاذ شده از سوی بانک های مرکزی بزرگ است.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت اوراکل ، طلا همواره رابطه ای معکوس با ارزش دلار داشته است و هر زمان که ارزش دلار آمریکا با افزایش روبرو می شده قیمت طلا با کاهش مواجه گشته و بالعکس هر وقت که دلار با افت شدیدی همراه بوده طلا در بازارهای بین المللی درخشش بیشتری داشته است.

بر اساس این گزارش ارزش دلار آمریکا نیز تحت تاثیر سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان به خصوص آمریکا، اروپا انگلیس و چین و ژاپن قرار داشته است. مسیر حرکتی فدرال رزرو آمریکا در شرایط کنونی به گونه ای است که محرک پولی به زودی متوقف خواهد شد و نرخ بهره نیز طی ماه های آینده افزایش خواهد یافت. این مساله فشار شدیدی را بر قیمت طلا وارد کرده و ارزش دلار را در بازارهای بین المللی ارز افزایش داده است.

ادامه نگرانی های بین المللی نسبت به وضعیت اقتصادی منطقه یورو نیز موجب شده تا بانک مرکزی اروپا با کاهش متوالی نرخ بهره قصد کاهش ارزش یورو را داشته باشد تا از این طریق قدرت رقابت اقتصادی کشورهای عضو یورو را در بازارهای بین المللی افزایش دهد.

پایان یافتن اجرای محرک پولی از سوی فدرال رزرو به معنای قطع تزریق دلار بیشتر خواهد بود و این مساله در نهایت افزایش ارزش دلار را به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر بانک مرکزی اروپا نیز قصد دارد به زودی محرک پولی به ارزش میلیاردها یورو را اجرا کند که این مساله موجب کاهش بیشتر ارزش یورو خواهد شد و خبر بدی برای بازار طلا به شمار می رود.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو طی سال 2015 میلادی نرخ بهره را بیش از 0.25 تا 0.5 درصد افزایش خواهد داد. تحلیلگران بازار طلا پیش بینی می کنند که قیمت طلا در شرایط کنونی به سوی رسیدن به سطح قیمتی 1180 دلاری حرکت می کند و قیمت نقره نیز همچنان در سراشیبی سقوط است.

اگر قیمت نقره سطح حمایتی 18 دلاری را بشکند قیمت این فلز به زودی به کمتر از 15 دلار نیز خواهد رسید. کاهش تقاضای فلزات گرانبها در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت داشته است./م

انتهای پیام

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد