اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

همایش بنگاهها و مشاغل پر ریسک برگزار شد

سایت طلا: دومین کنفرانس علمی تخصصی مدیریت راهبردی در بنگاهها و مشاغل پر ریسک روز گذشته با حضور فعالین اقتصادی بازار در محل مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد.




به گزارش سایت طلا، دومین همایش علمی تخصصی مدیریت راهبردی در بنگاهها و مشاغل پر ریسک روز جمعه 28 شهریور ماه 93 با حضور جمعی از فعالان اقتصادی بازار برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این همایش محمد حسین ادیب استاد دانشگاه و مشاوره اقتصادی بانک و صندوقهای سرمایه گذاری در خصوص علت افزایش اخیر نرخ ارز در بازار عنوان کرد: در حال حاضر میزان وام دهی بانکهای خارجی به ایران نسبت به چند سال اخیر کاهش یافته و این امر منجر به افزایش بهای ارز در بازار شده است.

ادیب همچنین با اشاره به راهکارهای بهبود اوضاع اقتصادی کشور تصریح کرد: الگوی بخش خدمات و بازرگانی باید در ایران تغییر کند و نیاز به نقدینگی باید به حداقل برسد.

وی در مورد راه حل رونق اقتصاد کشورمان اظهار داشت: برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور باید منابع ارزی به هر دلیلی افزایش یابد و دولت برنامه های خروج از رکود را اجرایی کند.

محمود محمدیان عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و مشاوره بازاریابی و برندینگ نیز در دومین همایش علمی تخصصی مدیریت راهبردی در بنگاهها و مشاغل پر ریسک ضمن بیان نگرش غربی ها به موفقیت در بازار گفت: غربی ها در بازاریابی نگرش متفاوتی دارند و به گونه ای دیگر به بازار نگاه می کنند.

محمدیان با انتقاد از ضرب المثلِ ایرانیِ « خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو» گفت: غربی ها بر این باورند که برای موفقیت در کارهای خود باید به گونه ای متفاوت عمل کنی و همانند دیگران نباشد و این رمز موفقیت در بازار یابی است.

هادی کوزه چی مدیر اعتبارات توسعه ای در این همایش به موضوع فرصتها و تهدیدهای ناشی از تحولات اقتصادی کشور اشاره و تاکید کرد در حال حاضر در اقتصاد ایران تورم بالا نیست بلکه گرانی قیمتها توام با تورم پایین صورت گرفته است به گونه ای که قدرت خرید مردم کاهش یافته، رکود در بازار وجود دارد و کسب سود در بسیاری از بازارها غیرممکن شده است.

کوزه چی در پیش گرفتن سیاست انتظار توسط مردم برای کاهش قیمتها در سایه مذاکرات، اعتماد بیشتر مردم به دولت، خروج تقاضای سوداگرانه، عدم افزایش تحریمها و کاهش قیمت دلار را از دلایل کاهش تورم در بازار عنوان کرد.

علی شیخ زاده نویسنده و پژوهشگر اولین کتاب بازاریابی در جهان طی سخنرانی در مورد اصول کاربردی در بازار رقابتی در این همایش به طرز رقابت «برنده-برنده » تاکید کرد و گفت: در بازار رقابتی باید اطلاعات کافی درباره میزان مصرف کالای عرضه شونده را کسب کنید، کلی و جزئی نگر باشید و برند جایگزین رقیب داشته باشید که این نکات منجر به توانمندسازی شما در رقابت می شود.

همچنین حمید دیهم استاد دانشگاه تهران و نائب رئیس انجمن اقتصاد دانان ایران در همایش روز گذشته بنگاهها و مشاغل پر ریسک در خصوص توسعه اقتصادی و مدیریت ریسک محیطی جهان در آینده سخنرانی کرد.

در دومین کنفرانس علمی تخصصی مدیریت راهبردی در بنگاهها و مشاغل پر ریسک اشکان الماسی مشاوره حقوقی معاون وزیر جهاد کشاورزی در حوزه آب و خاک و صنایع، غلامرضا کاتب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، بهمن احمدپور مدیر سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و منوچهر احمد هاشمی علمی دانشگاه گوته فرانکفورت در پانل حقوقی و اقتصادی به گفتگو و پاسخ به سئوالات پرداختند.

در ادامه این مراسم دکتر رضا یاریفرد، دکتر محسن برزگر خلیلی و دکتر سید مصطفی صفاری به ترتیب با محوریت مدیریت ریسک یکپارچه در واحدهای کسب و کار کوچک و متوسط، رویکرد مدیریت و چالشهای پیش رو در عصر حاضر و فرصتهای سرمایه گذاری در اقتصاد مقاومتی به سخنرانی کردند.

در پایان این همایش در مراسم ویژه اختتامیه از برگزیدگان و حامیان این همایش با اعطای تندیس تقدیر و تشکر شد.


انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد